הגדלת עוקבים באינסטגרם – המדריך המלא

תוכן עניינים

אינסטגרם היא אחת הרשתות החברתיות החזקות ביותר בשנים האחרונות, עם יותר מ-2.3 מיליארד משתמשים פעילים בכל חודש. כל עסק ואדם המעוניינים להיות בעלי דעה והשפעה בקהילה צריכים קהל עוקבים יציב ומבוסס ונוכחות מרשימה בפלטפורמה הזאת. השאלה איך מעלים עוקבים באינסטגרם עולה לא מעט פעמים בנושא, ובדיוק בשבילכם הכנו מדריך שיעזור לכם להבין איך עושים זאת ומגדילים את החשיפה שלכם.

אינסטגרם עסקי

פרופיל עסקי באינסטגרם הוא השלב הראשון שלכם בדרך לביסוס הקהל שלכם ברשת הזאת. פרט ליצירת הנוכחות ההתחלתית שלכם כעסק ברשת החברתית הזאת, פרופיל עסקי באינסטגרם הוא בעל גישה לסטטיסטיקות הקשורות לפוסטים שלכם ולשירותים כמו קידום ממומן, כדי שיהיה לכם קל יותר לעסוק בפיתוח העסקי שלכם. את הפרופיל שלכם באינסטגרם אתם יכולים לחבר לעמוד שלכם בפייסבוק כדי למשוך אנשים לעקוב אחריכם גם באינסטגרם וליהנות מהתוכן החזותי המעניין שתפרסמו שם. בפרופיל עסקי תוכלו להוסיף גם את מספר הטלפון של העסק, כתובת שלו ועוד פרטים חשובים שהם גם לחיצים, ומאפשרים ללקוחות שלכם ליצור איתכם קשר בקלות רבה.

איך מפרסמים באינסטגרם?

באינסטגרם הפרסום קצת שונה מפלטפורמות אחרות – אומנם אין שליחת דיוור לאלפי אנשים, אבל יש הזדמנות ליצור פרסום חזותי מושך שיכול להפוך להמרות שונות לפי המטרות שלכם, כמו מכירות ישירות או הרשמה למועדון הלקוחות שלכם. אז איך בעצם עושים זאת?

תוכן

האווירה של אינסטגרם היא אווירה צעירה של מידע מיידי, וככה גם התוכן שלכם צריך להיראות. זוהי אינה פלטפורמה לסיפורים כתובים ארוכים, אבל אתם יכולים לנצל את ההזדמנות לפרסם סרטונים המראים מה קורה אצלכם מאחורי הקלעים, טיזרים בכל מיני נושאים ואפילו ממים מבדרים הרלוונטיים לעסק שלכם. כמובן, עניין השיווק צריך להופיע בטוב טעם וברמיזה בלבד, כי גם בסצנת הסרטונים אנשים לא ממש מתחברים לפרסומות ישירות. ככל שהמשתמש נהנה יותר מהתוכן שהוא צורך מכם, ככה הסיכוי שהוא יעקוב אחריכם כדי לראות עוד תוכן כזה יגדל, ובעתיד ייתכן גם שהוא יתעניין במוצרים ובשירותים שלכם ואתם תגדילו את המכירות.

היילייטס וסטוריז

סטורי הוא פוסט הנשאר 24 שעות בלבד בפרופיל שלכם, ואנשים רבים משתמשים בו כדי לספק הצצה אותנטית יותר לחיים ולנקודת המבט של המשתמש המפרסם אותו. סטורי הוא אפשרות נהדרת לפרסום מה שקורה אצלכם מאחורי הקלעים, כיצד היום שלכם עומד להיראות או איזה מבצע חדש עומד לעלות לאתר שלכם.

אם אתם מפרסמים סטורי מיוחד כמו הצגת הצוות, סרטונים מהממים מאירוע שאתם עורכים או כל תמונה וסרטון שיכולים להיות להם ערך רב לטווח ארוך, תוכלו לשמור אותו בהיילייטס כדי שכל המשתמשים הניגשים לפרופיל שלכם יוכלו לעיין בהם ולהתרשם מכם.

כאן תמצאו 12 רעיונות מנצחים לסטוריז, רילסים והיילייטס באינסטגרם.

האשטאגים

האשטאגים הם אמצעי חינמי נוסף המגדיל את החשיפה של הפוסטים שלכם. הוספת האשטאג לפוסט משייך אותו לרשימה שלמה של פוסטים, ובאמצעות האלגוריתם של אינסטגרם תוכלו ליהנות מחשיפה גדולה יותר ולהגיע לקהל גדול יותר. יש גם אנשים הבוחרים לעקוב אחרי האשטאגים ספציפיים והם יראו את כל הפוסטים החדשים ברשימה, ובהם גם שלכם.

את עניין ההאשטאגים אפשר להפוך לאוטומציה עסקית באמצעות מחקר ההאשטאגים המתאימים ביותר לכל מוצר, שירות או פוסט שאתם מפרסמים, ולהכין לעצמכם רשימה מוכנה מראש של האשטאגים רלוונטיים לפרסום נוח ויעיל. שימו לב שאתם צריכים למצוא את ההאשטאגים הנכונים לכם ביותר ולא בהכרח אלו שהם הפופולאריים ביותר (למשל #love, שהוא ההאשטאג הכי פופולארי באינסטגרם אבל לא יהיה רלוונטי בהכרח לכל בעלי העסקים), כדי ליצור חשיפה גדולה וממוקדת ככל האפשר לאנשים שהם הקהל הפוטנציאלי שלכם.

הגדלת עוקבים באינסטגרם – ידנית או אוטומטית

פרט להגדלת העוקבים שלכם בצורה אורגנית, אתם יכולים להצטרף לשיטת “follow4follow”, שלפיה אנשים עוקבים זה אחר זה כדי להגדיל את קהל העוקבים של שני הצדדים.

יש מגוון קהילות כאלו באינסטגרם שאפשר להצטרף אליהן, לעקוב אחר אנשים (שיכולים להיות בעצמם קהל פוטנציאלי) ולקבל מהם בחזרה תוספת לרשימת העוקבים שלכם.

יש אנשים המעדיפים להימנע מהעבודה המתישה הזאת, והם משתמשים בבוט שעושה זאת בשבילם – עוקב אחר אנשים רלוונטיים לפי ההגדרות שתיתנו לו, ובתמורה האנשים האלו יעקבו גם אחריכם. שימו לב שהפלטפורמה לא מחבבת במיוחד בוטים, ואם אתם בוחרים בשימוש בבוט עליכם לבחור באחד שלא יעורר את חשדות האלגוריתם כדי להימנע מפגיעה במשתמש שלכם.

באפשרותכם גם להשקיע משאבים באפיקים המציעים לכם קידום תוכן תמורת תשלום:

קידום ממומן

קידום ממומן הוא אסטרטגיה שיוצרת בשבילכם חשיפה מלאכותית בתשלום. באמצעות קמפיין קידום ממומן הפוסטים שלכם יגיעו לאנשים שונים ברשת החברתית לפי ההגדרות שלכם.

יש אפשרות באינסטגרם לעשות קמפיין קידום ממומן גם בסטורי, כך שמשתמשים המסתכלים בסטורי של חברים יגיעו בשלב מסוים גם למודעה שלכם, ויוכלו להחליק למעלה כדי להגיע לדף הנחיתה שלכם, או לקבל פרטים נוספים.

באינסטגרם אפשר גם לתייג מוצרים בפוסט ובמודעות וליצור קמפיינים שמטרתם לייצר לכם מכירות.

הבחירה בקידום ממומן היא חלק מבניית אסטרטגיה שיווקית, המחשבת היטב את המאמצים הכרוכים בהכנת הקמפיין והפצתו לעומת הרווחים הצפויים, ומציאת הניסוח הנכון או התמונה המושלמת שתמשוך לקוחות פוטנציאליים ללחוץ ולקבל מכם עוד פרטים.

שיתוף פעולה עם משפיענים

שיתוף פעולה עם מובילי דעה קיימים בקהילה יכול לעזור לכם לקדם את העסק שלכם ולהביא אותו לקדמת הבמה, או ליצור אפיק למכירה המונית בבת אחת של המוצר או השירות שלכם.

פוסטים וסטורי אצל האנשים האלו (שגם הם נעשים בתשלום בדומה לקידום ממומן) ייצור חשיפה מיידית לקהל העוקבים שלהם, ובתוספת קישור ישיר לאתר או למוצרים שלכם הם ייצרו בשבילכם תנועה המונית גדולה.

אתם יכולים לשלוח להם מוצרים ולבקש מהם לפרסם סקירה שלו, או להזמין אותם אליכם לקבלת השירות או המוצר שאתם מספקים.

מומלץ למצוא משפיענים המתעסקים באופן קבוע בתחום שבו העסק שלכם פועל, כדי ליצור אינטראקציה אותנטית ככל האפשר.

לסיכום

ביסוס הנוכחות שלכם באינסטגרם באמצעות תוכן מושך, לצד שיטות שונות להגדלת החשיפה כמו follow4follow או קידום ממומן, יכול לעזור לכם להגדיל את כמות העוקבים שלכם ברשת הזאת ולהגדיל את ההשפעה שיש לכם בקהילה.

אל תהססו לערוך מחקרי האשטאגים או לשתף פעולה עם משפיענים רלוונטיים כדי להגדיל חשיפה היכולה להפוך בסופו של דבר גם למכירה של ממש.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 5 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!

בודק...