בניית תכנית שיווקית

איך בונים תכנית שיווקית?
איך לבחור את היועץ לבניית תכנית שיווקית המתאימה עבורכם?
אצלנו בזוגיטל תוכלו למצוא את כל התשובות בשירות האישי שנספק לעסק שלכם.

מחקר שוק
תמהיל שיווק
יעדים
קהל יעד
תקציב פרסום
אינטרקציה

מהי תכנית שיווקית?

תוכנית שיווקית היא מסמך מקיף המתאר את האסטרטגיות והטקטיקות בהן עסק או ארגון ישתמשו כדי לקדם את המוצרים או השירותים שלו למיקוד לקוחות. הוא כולל ניתוח של שוק היעד, התחרות והמטרות השיווקיות, כמו גם הפעולות הספציפיות ולוחות הזמנים ליישום פעילויות שיווקיות.
בהרחבה, תוכנית שיווק גם מסייעת לעסק לקבל החלטות מושכלות לגבי הקצאת משאבים, תקצוב ותעדוף פעילויות שיווקיות.
התכנית מספקת מסגרת לתיאום מאמצים בין מחלקות או צוותים שונים המעורבים בשיווק, כגון מכירות, פרסום, יחסי ציבור ושיווק דיגיטלי.
בנוסף, תוכנית שיווקית מסייעת בזיהוי והבנת הצרכים, ההעדפות וההתנהגות של שוק היעד, ומאפשרת לעסק להתאים את ההצעות והמסרים שלו כדי להגיע ללקוחות ביעילות ומאפשרת לעסק לבדל את עצמו ולפתח יתרון תחרותי.

מה כוללת תכנית שיווקית?

תוכנית שיווק טיפוסית כוללת בין את השאר את המרכיבים הבאים:

אסטרטגיית שיווק דיגיטלית

תוכנית מפורטת לפעילויות שיווק מקוונות, לרבות אופטימיזציה של אתרים, שיווק במנועי חיפוש (SEM), אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק במדיה חברתית, שיווק בדואר אלקטרוני ושיווק תוכן.

אסטרטגיית שיווק כוללת

הגישה והטקטיקות הכוללות להגיע לשוק היעד, מיצוב המוצר, תמחור, הפצה וקידום. תוכנית לביצוע מחקרי שוק לאיסוף תובנות לגבי צרכי הלקוח, העדפותיו ומגמות השוק. מחקר זה יכול לספק אסטרטגיות שיווק ולעזור בזיהוי הזדמנויות חדשות.

ניהול קשרי לקוחות (CRM)

אסטרטגיות וטקטיקות לניהול יעיל של קשרי לקוחות לאורך תהליך השיווק והמכירות, כולל יצירת לידים, גיוס לקוחות, שימור ותוכניות מועדוני לקוחות.

תחזית מכירות

תחזית הכנסות ממכירות בהתבסס על פעילות השיווק ותנאי השוק העוזרת להגדיר יעדים ריאליים ולמדוד את האפקטיביות של מאמצי השיווק.

מחקר שיווקי

תכנית לביצוע מחקרי שוק לאיסוף תובנות לגבי צרכי הלקוח, העדפותיו ומגמות השוק. מחקר זה יכול לספק אסטרטגיות שיווק ולעזור בזיהוי הזדמנויות חדשות, הערכה של תנאי השוק הנוכחיים, גודל השוק, מגמות הצמיחה והנוף התחרותי.

הערכת סיכונים

זיהוי סיכונים או אתגרים פוטנציאליים שעלולים להתעורר במהלך יישום התוכנית השיווקית.

תקציב וציר הזמן

המשאבים הכספיים שיוקצו לתוכנית השיווק ולוח זמנים ליישום כל טקטיקה. דוגמה: "תקציב: 50,000 ש"ח לפרסום דיגיטלי, 20,000 ש"ח עבור שיתופי פעולה עם משפיענים ו-10,000 ש"ח עבור חסויות לאירועים. ציר זמן: השקת קמפיין שיווקי משפיענים בינואר, הפעלת מודעות דיגיטליות מפברואר עד אפריל, ומימון אירועים פרונטליים בחודש מאי."

סיכום תמציתי

סיכום תמציתי של תוכנית השיווק כולה, המדגיש את המטרות, האסטרטגיות והתוצאות הצפויות. דוגמה: "תוכנית השיווק שואפת להגדיל את נתח השוק ב-10% באמצעות קמפיינים שיווקיים דיגיטליים ממוקדים ושותפויות אסטרטגיות עם משפיענים בתעשייה".

מה ההבדל בין תוכנית שיווקית לתוכנית עסקית?

תוכנית שיווקית ותוכנית עסקית הן מסמכים חשובים לחברה, אך הן משרתות מטרות שונות ומתמקדות בהיבטים שונים של העסק.
תוכנית עסקית מספקת סקירה רחבה של העסק כולו, בעוד שתוכנית שיווקית היא תת-קבוצה של התוכנית העסקית המתמקדת במיוחד בפעילויות ואסטרטגיות שיווקיות. לשתי התוכניות יש חשיבות מכרעת להצלחת החברה, אך הן משרתות מטרות שונות ומתאימות לבעלי עניין שונים. להלן ההבדלים העיקריים בין תוכנית שיווקית לתוכנית עסקית:

מטרה

- תוכנית עסקית: תוכנית עסקית היא מסמך מקיף המתאר את החזון, המשימה, המטרות והאסטרטגיות הכוללות של החברה. זה מכסה את כל ההיבטים של העסק, כולל תפעול, כספים, שיווק ומבנה ארגוני. מטרתה לספק מפת דרכים להכוונה הכוללת של החברה ולהנחות את קבלת ההחלטות. - תוכנית שיווקית: תוכנית שיווקית, לעומת זאת, היא תת-קבוצה ספציפית של התוכנית העסקית המתמקדת אך ורק בפעילות השיווקית של החברה. מטרתה לשרטט את יעדי השיווק, האסטרטגיות והטקטיקות שייושמו כדי להגיע לשוק היעד, לקדם מוצרים או שירותים וליצור מכירות.

היקף

- תוכנית עסקית: תוכנית עסקית מכסה היקף רחב יותר ומקיפה את כל תחומי המפתח של העסק, לרבות ניתוח שוק, תפעול, כספים, משאבי אנוש ועוד. היא מספקת ראייה הוליסטית של כלל פעילות החברה ותכניות עתידיות. - תוכנית שיווקית: תוכנית שיווקית מתמקדת במיוחד בפעילויות הקשורות לשיווק, כמו מחקר שוק, ניתוח קהל יעד, מיצוב מוצרים, אסטרטגיות תמחור, ערוצי קידום ואלמנטים ספציפיים לשיווק אחרים. תוכנית זו מפורטת וספציפית יותר מבחינת יוזמות שיווקיות.

זמן

- תוכנית עסקית: תוכנית עסקית מכסה בדרך כלל זמן ארוך יותר, בדרך כלל שלוש עד חמש שנים, ומתווה את היעדים ארוכי הטווח של החברה, אסטרטגיות הצמיחה והתחזיות הפיננסיות של החברה. - תוכנית שיווק: תוכנית שיווק מכסה בדרך כלל תקופה קצרה יותר, בדרך כלל שנה אחת, ומספקת מפת דרכים מפורטת של פעילויות שיווקיות שיש לבצע במסגרת זמן זה. היא מתמקדת ביעדי שיווק לטווח קצר ובטקטיקות.

קהל

- תוכנית עסקית: תוכנית עסקית מכוונת בעיקר לבעלי עניין חיצוניים, כגון משקיעים פוטנציאליים, מלווים, שותפים או ספקים, הזקוקים להבנה מקיפה של האסטרטגיה והכדאיות הכוללת של החברה. היא נוצרה כדי להבטיח מימון, שותפויות או תמיכה. - תכנית שיווקית: תכנית שיווקית מכוונת לבעלי עניין פנימיים, כגון צוות השיווק של החברה, מנהלים ומחלקות רלוונטיות אחרות. היא מספקת מדריך אסטרטגי לצוות השיווק לבצע את פעילותו ביעילות.

השלבים בבניית תוכנית שיווקית

בניית תוכנית שיווק כרוכה במספר שלבים מרכזיים כדי להבטיח אסטרטגיה מובנית ויעילה. להלן השלבים הכרוכים בבניית תוכנית שיווק:

הגדרת יעדים

הגדירו בבירור את יעדי השיווק שלכם, שיהיו ספציפיים, ניתנים למדידה, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן (מודל SMART). לדוגמא: הגברת המודעות למותג, יצירת לידים, הגברת תנועה לאתר או הגברת המכירות.

ערכו מחקר שוק

אספו נתונים ותובנות לגבי שוק היעד שלכם, מתחרים, מגמות בתעשייה והתנהגות לקוחות. מחקר זה יעזור לכם להבין את הצרכים, ההעדפות ונקודות הכאב של הלקוחות שלכם, כמו גם לזהות הזדמנויות שוק ואתגרים פוטנציאליים.

זהו את קהל היעד

הגדירו את קהל היעד שלכם על סמך מאפיינים דמוגרפיים, פסיכוגרפיים והתנהגותיים. הבינו את המניעים, תחומי העניין והרגלי צריכת המדיה שלהם כדי להתאים ביעילות את המסרים השיווקיים שלכם, ולהגיע אליהם דרך הערוצים הנכונים.

פתחו הצעת ערך

נסחו בבירור את הצעת הערך הייחודית שלכם - מה מייחד את המוצר או השירות שלכם מהמתחרים ומדוע הלקוחות צריכים לבחור בכם. זהו יתרונות ומאפיינים מרכזיים המהדהדים את קהל היעד שלכם ומטפלים בנקודות הכאב שלהם.

הגדירו אסטרטגיות וטקטיקות שיווקיות

בהתבסס על היעדים, קהל היעד והצעת הערך שלכם, פתחו אסטרטגיות וטקטיקות שיווקיות כדי להגיע לקהל היעד ולהמיר אותו ללקוחות. לדוגמא: שיווק תוכן, שיווק במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, קידום אתרים, פרסום בתשלום, שותפויות משפיעניות, אירועים או ערוצים רלוונטיים אחרים.

הגדרת תקציב

קבעו את תקציב השיווק שלכם על סמך משאבים זמינים, החזר חזוי על ההשקעה (ROI) והיקף הפעילויות השיווקיות שלכם. הקצאת כספים לאסטרטגיות וטקטיקות שיווק שונות בהתבסס על ההשפעה הפוטנציאלית שלהן והתאמתן ליעדים שלכם.

צרו גאנט שיווקי

פתחו ציר זמן או לוח שנה שמתאר מתי ואיך כל פעילות שיווקית תתבצע. זה יבטיח גישה מובנית ויאפשר תיאום טוב יותר של משאבים, קמפיינים והודעות.

צרו חומרים שיווקיים

צרו חומרים שיווקיים משכנעים ועקביים, כגון תוכן באתר, פוסטים במדיה חברתית, פרסומות, סרטונים וכל חומר עזר אחר הנחוץ לתקשורת המותג והצגת הערך שלכם ביעילות.

יישום וביצוע

בצעו את האסטרטגיות והטקטיקות השיווקיות שלכם בהתאם לציר הזמן והתקציב המוגדרים. עקבו אחר הביצועים של פעילויות השיווק שלכם באמצעות מדדים רלוונטיים וכלי ניתוח, כדי למדוד את היעילות שלהם ולבצע התאמות ושינויים לפי הצורך.

הערכה והתאמה

העריכו באופן קבוע את התוצאות של מאמצי השיווק שלכם מול היעדים והחזר ההשקעה שלכם. נתחו נתונים, אספו משוב מלקוחות ובצעו את ההתאמות הנדרשות באסטרטגיות ובטקטיקות שלכם כדי לייעל את הביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר. סקרו ושכללו את תוכנית השיווק שלכם באופן מתמיד על סמך שינויים בשוק, שינויים בנוף תחרותי ומשוב מלקוחות. התעדכנו במגמות בתעשייה והעדפות צרכנים כדי להישאר בתחרות ואף לשמור על יתרון תחרותי.

חשוב לזכור שתוכנית שיווק צריכה להיות מסמך דינמי שצריך להתאים לנסיבות ולתנאי שוק משתנים. חשוב לעדכן את תוכנית השיווק שלכם כדי להבטיח שהיא תישאר רלוונטית ומתאימה ליעדים העסקיים שלכם.

תוכנית שיווקית לעסק קטן מול עסק גדול

תוכנית שיווק דיגיטלי

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני מתייחס להגברת נראות האתר ומשיכת תנועה באמצעות שיטות שאינן בתשלום. הקידום האורגני מתמקד באופטימיזציה של התוכן, המבנה והנוכחות המקוונת של האתר כדי לשפר את הדירוג בתוצאות של מנועי החיפוש ולהניע תנועה אורגנית.
קידום אתרים אורגני דורש מאמץ עקבי, סבלנות ואופטימיזציה מתמשכת. על ידי יישום טכניקות קידום אורגני, תוכלו להגביר את הנראות של האתר שלכם, למשוך תנועה ממוקדת ולבנות נוכחות מקוונת חזקה לאורך זמן.

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן, המכונה גם קידום אתרים בתשלום או פרסום מקוון, כרוך בשימוש בערוצים ובאסטרטגיות בתשלום כדי לקדם אתר ולמשוך תנועה ממוקדת. גישה זו דורשת בדרך כלל הקצאת תקציב לתשלום עבור פרסומות ומיקומים.
קידום אתרים ממומן יכול להיות דרך יעילה לייצר תנועה במהירות ולהגדיל את החשיפה למותג. עם זאת, חשוב לתכנן היטב ולבצע אופטימיזציה של מסעות פרסום כדי להבטיח החזר חיובי על ההשקעה (ROI). בדיקה ושיפור קבוע של אסטרטגיות קידום ממומן חיוניים כדי למקסם את התוצאות.

GOOGLE ADWORDS גוגל אדוורדס

פלטפורמת פרסום מקוונת שפותחה על ידי גוגל. היא מאפשרת לעסקים ליצור ולהפעיל פרסומות בדפי התוצאות של מנועי החיפוש של גוגל וכן באתרים ובאפליקציות השותפים של גוגל המשתתפים ברשת המדיה של גוגל.
Google Ads פועלת על פי מודל תשלום לקליק (PPC), שבו מפרסמים מציעים הצעות על מילות מפתח ספציפיות כדי שהמודעות שלהם יוצגו כאשר משתמשים מחפשים מילות מפתח אלו. מפרסמים משלמים רק כשלוחצים על המודעות שלהם, ומכאן המונח "תשלום פר קליק".
Google Ads מציעה לעסקים דרך יעילה להגיע לקהל היעד שלהם, להגביר את נראות המותג, להניע תנועה לאתר ולייצר לידים או מכירות. מאפשר לעסקים מכל הגדלים ליצור ולנהל קמפיינים פרסומיים מקוונים ולהגיע לתוצאות.

רימרקטינג

שיווק מחדש, הידוע גם כריטארגטינג הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית הכוללת מיקוד ואינטראקציה מחדש של משתמשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם האתר או המותג שלכם. דבר זה מאפשר לפנות ללקוחות פוטנציאליים שגילו עניין אך עדיין לא ביצעו המרה.
שיווק מחדש הוא אסטרטגיה יעילה מכיוון שהיא מאפשרת לכם ליצור קשר מחדש עם לקוחות פוטנציאליים שכבר גילו עניין במוצרים או בשירותים שלכם. על ידי מתן תזכורות ממוקדות, אפשר להגדיל את הסיכויים להמרה ולהביא לתוצאות טובות יותר ממאמצי השיווק הדיגיטלי.

אימייל מרקטינג

שיווק בדוא"ל הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית הכוללת שליחת מיילים ממוקדים, מותאמים אישית ורלוונטיים לקבוצה של אנשים שסיפקו את כתובות האימייל שלהם ברצון (רשימת תפוצה). זוהי דרך יעילה לתקשר עם הקהל שלכם, לבנות מערכות יחסים ולקדם את המוצרים או השירותים שלכם.
בנייה ותחזוקה של אסטרטגיית שיווק בדוא"ל דורשת עקביות ואספקה של תוכן בעל ערך למנויים ברשימת התפוצה.

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, טיק טוק) זו אסטרטגיית שיווק דיגיטלית הכוללת שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית כדי לקדם מותג, להתחבר לקהל היעד ולהשיג יעדים שיווקיים, הכוללת פעילויות שונות, יצירה ושיתוף של תוכן, יצירת קשר עם עוקבים והפעלת מסעות פרסום ממוקדים.
שיווק במדיה חברתית עוסק בבניית מערכות יחסים, מעורבות עם הקהל שלכם ויצירת תוכן בעל ערך. עם גישה אסטרטגית ועקבית, מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה להעלאת המודעות למותג, תנועת גולשים והשגת יעדי השיווק שלכם.

תוכנית שיווקית לדוגמא

1. תקציר מנהלים:
ספקו סקירה קצרה של תוכנית השיווק, תוך הדגשת המטרות, קהל היעד, האסטרטגיות המרכזיות והתוצאות הצפויות.

2. ניתוח מצב:
ערכו ניתוח יסודי של השוק, המתחרים והמותג שלכם. זהו חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים (ניתוח SWOT) כדי להבין את הנוף הנוכחי ולהודיע על אסטרטגיית השיווק שלכם.

3. מטרות ויעדים:
הגדירו יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגדרים בזמן (SMART) עבור מאמצי השיווק. לדוגמה:
– הגדלת המודעות למותג ב – 20% במהלך ששת החודשים הבאים.
– עלייה של 15% במכירות המקוונות ברבעון הבא.
– הגדלת רשימת מנויי האימייל ב – 500 מנויים בשלושת החודשים הקרובים.

4. קהל יעד:
הגדירו את דמות הלקוח האידיאלית (אוואטר) שלכם. ציינו נתונים כמו דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגויות, אתגרים ומניעים. זה יעזור לכם להתאים מסרים שיווקיים ולבחור את הערוצים היעילים ביותר כדי להגיע לקהל היעד.

5. אסטרטגיות שיווק וטקטיקות:
הגדירו את האסטרטגיות והטקטיקות להשגת יעדי השיווק. הנה כמה דוגמאות:
– שיווק תוכן: צרו מאמרים מרתקים בבלוג, סרטונים ותוכן מדיה חברתית הקשורים לתחום שלכם. 
– שותפויות משפיעים: שתפו פעולה עם משפיענים מהתחום כדי לקדם את המותג באמצעות תוכן ממומן, מתנות או תוכניות שיווק שותפים.
– פרסום במדיה חברתית: צרו מסעות פרסום ממוקדים בפייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים ולהוביל תנועה לאתר.
– שיווק בדוא”ל: פתחו אסטרטגיית שיווק מפולחת בדוא”ל כדי לטפח לידים, לקדם מוצרים חדשים, לחלוק הנחות בלעדיות ולעודד רכישות חוזרות.
– אירועים וחסויות: השתתפו באירועים מקוונים ופרונטליים, כמו תערוכות בתחום כדי לבנות מודעות ומעורבות למותג.
– תוכנית הפניות ללקוחות: צרו תוכנית הפניות כדי לתמרץ לקוחות קיימים להפנות חברים ובני משפחה, תוך מתן הנחות או תגמולים עבור הפניות מוצלחות.

6. הקצאת תקציב:
הקצו תקציב לכל פעילות וערוץ שיווקי. תנו תעדוף לאסטרטגיות בעלות השפעה גבוהה תוך התחשבות במשאבים הזמינים.

7. יישום וציר זמן:
צרו ציר זמן מפורט עם אבני דרך ותאריכים לכל פעילות שיווקית. הקצו אחריות לחברי הצוות המעורבים וקבעו תהליך למעקב אחר ההתקדמות.

8. מדידה והערכה:
הגדירו מדדים כדי להעריך את הצלחת תוכנית השיווק. עקבו אחר מדדים כגון תעבורת אתר, מעורבות במדיה חברתית, שיעורי המרה, הכנסות ממכירות ומשוב מלקוחות. סקרו ונתחו באופן קבוע את הנתונים כדי לקבל החלטות מושכלות ולייעל את מאמצי השיווק.

9. תוכניות מגירה:
צפו אתגרים או מכשולים פוטנציאליים שעלולים להתעורר במהלך ביצוע תוכנית השיווק. פתחו תוכניות מגירה לטיפול בבעיות אלו והתאימו אסטרטגיות במידת הצורך.

10. מסקנה:
סכמו את עיקרי התוכנית השיווקית וחזרו על המטרות והאסטרטגיות. הדגישו את החשיבות של ניטור והתאמת התוכנית כדי להתאים אותה לדינמיקת השוק המשתנה וצרכי הלקוחות.

זו רק דוגמה לתוכנית שיווקית. תכנית שיווקית צריכה להיות מותאמת למטרות הספציפיות, לקהל היעד ולמשאבים של העסק שלכם.

למי יכול להתאים תהליך של בניית תוכנית שיווקית?

תהליך בניית תוכנית שיווקית יכול להתאים לעסקים קטנים, בינוניים, פרילנסרים בתחומי שירות שונים ועוד.

עסקים קטנים

עסקים קטנים יכולים להפיק תועלת רבה מיצירת תוכנית שיווקית לביסוס המותג שלהם, להגיע לקהל היעד שלהם ולהתחרות ביעילות בשוק. תכנית זו תעזור להם לזהות את נקודות המכירה הייחודיות שלהם, להגדיר את קהל היעד שלהם ולתכנן אסטרטגיות לקידום המוצרים או השירותים במסגרת מגבלות התקציב שלהם.

סטארטאפים

סטארטאפים יכולים להשתמש בתוכנית שיווקית כדי ליצור מודעות ולייצר עניין במוצרים או בשירותים החדשים שלהם, שתעזור ליצור בסיס איתן למאמצי השיווק שלהם, להגדיר את הצעת הערך שלהם, להתוות אסטרטגיות ולהשיג נתחי שוק.

חברות מבוססות

חברות מבוססות יכולות להשתמש בתוכנית שיווקית כדי לחדד ולייעל את אסטרטגיות השיווק הקיימות שלהן. זה מאפשר להם להעריך מחדש את קהל היעד שלהם, להעריך את הביצועים של פעילויות השיווק הנוכחיות שלהם ולזהות הזדמנויות חדשות לצמיחה. תוכנית שיווק מסייעת להבטיח גישה מגובשת ועקבית על פני ערוצי שיווק שונים.

צוותי שיווק

צוותי שיווק בתוך ארגונים גדולים יותר יכולים להפיק תועלת מתוכנית שיווקית שכן היא משמשת כמפת דרכים לפעילותם. היא מספקת כיוון ברור, מגדירה יעדים ומקדמת את חברי הצוות לעבר חזון החברה. תוכנית שיווק מסייעת בהקצאת משאבים יעילה, תיאום ומעקב אחר ההתקדמות.

ארגונים ללא מטרות רווח

ארגונים ללא מטרות רווח יכולים גם למנף תוכנית שיווקית כדי לתקשר בצורה יעילה את המטרות שלהם, למשוך תורמים ומתנדבים ולהגביר את המודעות למטרות. התכנית השיווקית תעזור להם לזהות קהלי יעד, לפתח אסטרטגיות מסרים ולתכנן קמפיינים לגיוס כספים או יוזמות מודעות.

אנשי מקצוע עצמאיים

פרילנסרים, יועצים או אנשי מקצוע עצמאיים יכולים להשתמש בתוכנית שיווקית כדי לבנות את המותג האישי שלהם ולמשוך לקוחות. זה עוזר להם לזהות את הנישה שלהם, להגדיר את הצעת הערך הייחודית שלהם ולפתח אסטרטגיות לקידום השירותים והמומחיות שלהם.

לסיכום, תוכנית שיווק משמשת ככלי חשוב להנחות את מאמצי השיווק שלכם, להקצות משאבים ביעילות ולמדוד את הצלחת הקמפיינים שלכם, בין אם אתם בעלי עסק קטן או גדול. התכנית השיווקית מספקת גישה מובנית לשיווק ומבטיחה מסר ממוקד ועקבי להגיע לקהל היעד ולגרום לו לבצע פעולות  המרה.

למה כדאי לבחור בזוגיטל לליווי ובניית נכס דיגיטלי מניב?

זוגיטל מורכבת מצוות מנצח של בעלי ניסיון רב ונרחב בייעוץ שיווקי, בבניית נכסים דיגיטליים וביישום אוטומציות בעסק כבר יותר משני עשורים. אצלנו תקבלו שירות מלא באנושיות וגם בידע טכנולוגי רב, המתחיל בבדיקת התאמה ובמציאת הדרך הנכונה להתניע את תהליך הפריצה שלכם לעולם הדיגיטל, וממשיך בליווי צמוד לאורך כל הדרך בתוספת הסברים, הנחיות והמלצות לעבודה בהמשך עם בעלי מקצוע מומחים.

במשך השנים בנינו גם רשת נטוורקינג גדולה שנשמח לשלב אתכם בה כדי שתוכלו להמשיך ולמנף את העסק שלכם קדימה.

איך מצטרפים לשירות?

רוצים להצטרף לתוכנית של זוגיטל ולשווק את העסק שלכם בדיגיטל ביעילות?
מלאו כאן את הפרטים שלכם וזמנו לנו שיחה ראשונית להיכרות ובדיקת התאמה

שאלות נפוצות

מהו מבנה של תוכנית שיווקית?

לתכנית שיווקית בד”כ יש פורמט מובנה כדי להבטיח השגת יעדי השיווק. בעוד שפורמטים ספציפיים עשויים להשתנות בהתאם לארגון ולתעשייה, מסגרת בסיסית לתוכנית שיווק כוללת מספר מרכיבים, כגון:

  • הערכה של סביבת השוק הנוכחית
  • יעדים ברורים ומדידים
  • תיאור מפורט של קהל היעד
  • פעולות ויוזמות ספציפיות שייושמו לביצוע אסטרטגיות השיווק. 
  • הגדרת תקציב הנדרש לביצוע תוכנית השיווק.
  • לוח זמנים מפורט המתאר את רצף ותזמון הפעילויות השיווקיות.
  •  מדדים שישמשו להערכת הצלחת תוכנית השיווק
  • תוכנית למעקב אחר התקדמות התוכנית השיווקית

מה החשיבות לבניית תוכנית שיווקית?

תוכנית שיווקית חיונית לעסקים כדי לבצע אופטימיזציה לכל הפעילויות השיווקיות. התכנית מבטיחה שימוש יעיל במשאבים ועמידה ביעדים. ללא תוכנית שיווקית, מאמצי השיווק עשויים להיות חסרי מיקוד, ואפקטיביות, מה שמקשה על השגת התוצאות הרצויות ולהשאר בתחרות בשוק.
 
 
 
 

האם כל עסק צריך להכין תוכנית שיווקית?

כן, מומלץ מאוד לכל עסק, ללא קשר לגודלו או התחום שלו, להכין תוכנית שיווקית. תוכנית שיווקית משמשת כמפת דרכים המתארת ​​את האסטרטגיות והטקטיקות הדרושות להשגת המטרות והיעדים השיווקיים של העסק. זה עוזר לעסקים להישאר ממוקדים, מאורגנים ופרואקטיביים במאמצי השיווק שלהם.

מה כוללת תוכנית שיווקית במדיה חברתית?

תכנית שיווקית במדיה חברתית כוללת:

1. מטרות ויעדים
2. קהל יעד
3. פלטפורמות וערוצים
4. אסטרטגיית תוכן
5. לוח זמנים לפרסום
6. אסטרטגיית מעורבות
7. פרסום וקידום מכירות
8. מדדים ואנליטיקס
9. ניהול המותג
10. הערכה ואופטימיזציה


כל כמה זמן יש להכין תוכנית שיווקית?

רצוי להכין תוכנית שיווק על בסיס שנתי, אך חשוב גם לבדוק ולעדכן אותה מדי פעם במהלך השנה. תדירות עדכון תוכנית השיווק עשויה להיות תלויה בגורמים שונים כגון: יעדים עסקיים, דינמיות השוק, תקציבים ביצועים, תנודות בשוק ועוד.

בודק...