איך לבחור דומיין לאתר?

תוכן עניינים

כאשר אנו מעוניינים לרשום שם דומיין חדש, עלינו לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים, כמו זמינות הדומיין, האם הדומיין מיועד לאתר עסקי או פרטי, אורך השם, האם הוא קליט וזכיר, סיומת הדומיין המתאימה ומספר השנים לרישום.

זמינות הדומיין לרישום

הגורם הראשון הקשור בזמינות (או בעצם באי זמינות) שם הדומיין הינו מכריע. דומיין, בדומה לנדל”ן, לא ניתן לרישום ע”י יותר מגורם אחד. לכן, במידה ושם הדומיין בו אתם מעוניינים כבר תפוס, עומדות בפניכם שתי אפשרויות עיקריות.
אפשרות ראשונה (והלא מומלצת) היא לאתר את פרטי הבעלים של הדומיין ולשלוח להם הצעה לרכישת הדומיין.
אפשרות שניה, ואולי העדיפה יותר (מבחינה שיווקית וכלכלית) תוכלו להפעיל את הדימיון, או להעזר במנועי יצירת דומיינים, ולמצוא שם אחר חדש משלכם. כך תחסכו זמן וכסף שהבעלים הנוכחיים של הדומיין ידרשו מכם. בנוסף, במידה והדומיין מיועד לעסק, ועל כך נפרט מיד, עדיף לרשום שם דומיין חדש, שאינו מזוהה עם גורמים אחרים, כדי שתהיה אפשרות למתג אותו כראוי.

שיוך הדומיין

הגורם השני שיש לקחת בחשבון כאשר רושמים דומיין הוא השייכות שלו. האם הדומיין החדש שלכם מיועד לאתר פרטי או לאתר עסקי?
בבואכם לרשום את שם הדומיין שלכם, עליכם לבחור אותו בהתאם למטרתו. לדוגמא, אם העסק שלכם הוא אתם, נניח שהינכם מטפלים הוליסטים, יתכן ותרצו לרשום את שמכם בתור שם הדומיין. לעומת זאת, אם אתם מעוניינים לרשום דומיין שמיועד לחברה, ככל הנראה תרצו לרשום את שם החברה בתור הדומיין החדש. במידה ואתם מעוניינים לרשום דומיין עבור אתר פרטי שלכם או של המשפחה, ככל הנראה תרצו שהוא יהיה זהה לשמכם או לשם משפחתכם.

אורך הדומיין

הגורם השלישי הינו אורך הדומיין והאם הוא דומיין קליט. כאשר רושמים דומיין חדש חשוב ביותר לקחת בחשבון את הגולשים, שאולי יקלידו את השם. לכן, יש לבחור דומיין לא ארוך מדי ולא קצר מדי (בעבר ניתן היה לרשום דומיינים בני תו אחד או שניים. כיום ניתן לרשום דומיינים באורך של שלושה תווים ומעלה).
מומלץ ביותר להימנע מהוספת מקפים בין המילים, או להשתמש במילים שניתן לרשום במספר אופנים. הדומיין הזה למשל הוא דומיין גרוע מכל הבחינות: i-want-to-go-to-petach-tikva.
סיבה ראשונה – הדומיין ארוך מאוד.
סיבה שניה – המון מקפים בין המילים.
סיבה שלישית – את שתי המילים האחרונות ניתן לכתוב במספר אופנים, למשל petach-tiqwa. לא תרצו שהגולשים יטעו בהקלדת שם הדומיין שלכם, נכון?
בנוסף, מומלץ לא להשתמש בקיצורים דוגמת הקיצורים הללו:
2U = To You
4U = For You

סיומת הדומיין

הגורם הרביעי הינו סיומת הדומיין. כאשר אתם מחפשים את הדומיין המתאים ביותר עבור האתר שלכם, עומדות בפניכם מספר אפשרויות של סיומות, אך הנפוצות ביותר הן CO.IL, ORG,IL, COM, NET, ORG, BIZ, INFO.
דומיינים בסיומת IL הם דומיינים המיועדים לקהל גולשים ישראלי, לאתרים בעברית ולעסקים הפונים לשוק הישראלי בלבד. במידה והאתר מיועד גם (או רק) לגולשים מחו”ל, מומלץ לא לבחור בסיומת IL.
דומיינים בסיומת CO.IL ו-COM מיועדים לכלל סוגי האתרים, בעוד שסיומות ORG.IL ו-ORG מיועדות לאתרים המשמשים עמותות וארגונים.
סיומת NET תתאים לאתר העוסק בתחום האינטרנט, בעוד שסיומת BIZ תתאים לאתר עסקי.
סיומת INFO היא הזולה ביותר.

אחרי שבחרתם את סיומת הדומיין, יש להחליט לכמה שנים לרשום את הדומיין החדש. בתחום קידום האתרים ישנה סברה שלדומיין שנרשם למספר רב יותר של שנים יש משקל רב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. עם זאת, חשוב לדעת שדומיינים בסיומת IL ניתן לרשום לתקופה של שנה או שנתיים בלבד.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...