בניית אסטרטגיה שיווקית

ייעוץ וליווי עסקי מביא להגדלת הרווחיות, חשיפה ובניית מותג מוביל.
כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית בצורה הנכונה והיעילה ביותר?
אצלנו בזוגיטל תוכלו למצוא את כל התשובות בשירות האישי שנספק לעסק שלכם.

עסקים נוטים לחשוב שיש דרך אחת נכונה לשיווק העסק שלהם, אותה הם יכולים לשכפל פעם אחר פעם, לקידום כל פעילות בעסק שלהם, ולמכירה של מוצרים ושירותים.
יותר מזה, עסקים נוטים לקבל השראה מפעולות שיווק שהם רואים ברשת, (באתגרי רשת, סרטוני וידאו, רילסים, אינסטגרם, הדרכות ולייבים) ומנסים לשכפל את ההמלצות ולעשות העתק הדבק לעסק שלהם.
העניין הוא, שהרבה פעמים הפעולות האלו נועדו מראש לכישלון. לא בגלל שהן לא טובות, אלא מהסיבה שהפעולות האלו פשוט לא מותאמות.
לכל פעולה שאנחנו מעוניינים לקדם – נדרשת פעולת שיווק מותאמת.
שיטת העתק הדבק, לרוב לא תתאים, כשיש לנו יעדים גדולים, כשאנחנו רוצים לעבור לרמה הבאה בעסק ולמכור יותר, אנחנו נדרשים לעשות פעולת שיווק מותאמת – כזו שתחסוך לנו זמן, כסף, התעסקות מיותרת וניסוי וטעיה.

כאן באה לעזרתנו בניית תכנית פעולה או בשמה המקצועי – אסטרטגיה שיווקית.

מהי אסטרטגיה שיווקית?

חשיבה, תכנון, בדיקה, בניית תכנית מדוייקת לשיווק העסק – אותה נכתוב ונתכנן בטרם נתחיל לייצר פעולות שיווקיות או מכירתיות, כדי שאלו יענו על הצורך והמטרות של העסק.

בדיוק כמו שאנחנו מתכננים כל מהלך בעסק, עלינו לבנות תכנית שיווקית מדויקת ומותאמת למהלכים אותם אנחנו רוצים לקדם, בהתחשב בנתונים כמו תקציב, יעדים וזמינות של משאבים מכל ההיבטים שלוקחים חלק בהצלחת המהלך (קמפיינים, מחלקת תפעול, מחלקת מכירות ועוד).

המטרה של בניית אסטרטגיה שיווקית ממוקדת היא לדייק את המהלכים ולמנוע טעויות שיגרמו לעסק לבזבוז זמן ומשאבים יקרים.

התכנית השיווקית נגזרת מהתכנית העסקית של העסק, מה המוצרים / שירותים שיש לעסק להציע, מי קהל המטרה שלו, מהו המסר השיווקי של העסק ומה המטרות העיקריות שלו.

התכנית השיווקית, אם כך, היא תוכנית ביצועית שמטרתה להגדיר כיצד העסק יממש את המטרות – באילו פלטפורמות פרסום נשתמש, מה התוכן, התקציב, התזמון, הקמפיינים ועוד…
התכנית השיווקית נתונה לשינויים בהתאם לסקירת המהלכים והתוצאות בשטח.

מה כוללת בניית אסטרטגיה שיווקית מותאמת?

איך מתאימים ומיישמים אסטרטגיה שיווקית?

יישום אסטרטגיה שיווקית כרוך בכמה צעדים ופעולות לקידום יעיל של המוצרים או השירותים שלכם כדי להגיע לקהל היעד ולהניע אותם לפעולה.
כדי ליישם אסטרטגיית שיווק, עליכם לפעול במספר שלבים:

1. הגדרת יעדים שיווקיים ברורים: הגדירו יעדים ספציפיים, מדידים, ניתנים להשגה, רלוונטיים ומוגבלים בזמן עבור מאמצי השיווק שלכם. לדוגמה, הגדלת תעבורת האתר ב-20% ברבעון הבא או יצירת 50 לידים בחודש.

2. זיהוי והבנה של קהל היעד: ערכו מחקר שוק כדי להבין את הלקוחות האידיאליים. הגדירו פרסונות קונים המייצגות את הדמוגרפיה, ההתנהגויות וההעדפות של קהל היעד, זה יעזור לכן להתאים את המסרים והטקטיקות השיווקיות לצרכים ולאינטרסים שלהם.

3. בחרו ערוצי שיווק: זהו את ערוצי השיווק היעילים ביותר כדי להגיע לקהל היעד שלכם. קחו בחשבון גם ערוצים מקוונים וגם לא מקוונים כמו מדיה חברתית, שיווק בדוא”ל, שיווק תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), פרסום בתשלום, אירועים ומדיה מסורתית. התמקדו בערוצים שמתאימים להעדפות הקהל שלכם ומספקים את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה (ROI).

4. הגדירו תקציב שיווקי: חשוב להקצות משאבים ותקציב לפעילויות השיווק שלכם. קחו בחשבון את העלות של כלי שיווק, הוצאות פרסום, יצירת תוכן, עיצוב גרפי וכל הוצאה נחוצה אחרת. ודאו שהתקציב שלכם הוא ריאלי ומאפשר גמישות תוך הערכת האפקטיביות של אסטרטגיות שונות.

5. צרו מסרים משכנעים: צרו מסרים ברורים ומשכנעים שמעבירים את הערך והיתרונות של המוצרים או השירותים שלכם. התאימו את המסרים שלכם כך שיהדהדו עם קהל היעד שלכם והתייחסו לנקודות הכאב או הרצונות שלהם. עקביות במסרים בכל ערוצי השיווק היא חיונית לזיהוי המותג.

6. בצעו טקטיקות שיווק: יישמו את טקטיקות השיווק שבחרתם בהתאם לתוכנית השיווקית שלכם. זה עשוי לכלול יצירת תוכן, עיצוב פרסומות, השקת קמפיינים בדוא”ל, מעורבות במדיה חברתית, אופטימיזציה של האתר  לקידום אתרים או הפעלת מסעות פרסום בתשלום. ודאו שהטקטיקות שבחרתם מותאמות ליעדי השיווק הכוללים ולקהל היעד שלכם.

7. עקבו אחר תוצאות ונתחו אותן: עקבו אחר הביצועים של מסעות הפרסום השיווקיים שלכם כדי לראות כיצד הם תורמים ליעדים שלכם. השתמשו בכלי ניתוח כדי למדוד מדדי ביצועים מרכזיים כגון תעבורת אתרים, שיעורי המרות, שיעורי פתיחת דוא”ל, מעורבות במדיה חברתית והחזר השקעה – ROI. נתחו את הנתונים כדי לזהות מה עובד ומה טעון שיפור.

8. בצעו אופטימיזציה: בהתבסס על התובנות שהושגו ממעקב וניתוח התוצאות שלכם, בצעו התאמות באסטרטגיית השיווק לפי הצורך. בצעו אופטימיזציה של הטקטיקות, ההודעות או הערוצים שלכם כדי לשפר את הביצועים ולהשיג תוצאות טובות יותר. 

מהי אסטרטגיית תוכן ואיך מיישמים?

אסטרטגיית תוכן מתייחסת לתכנון, פיתוח וניהול של תוכן כדי לעמוד ביעדים ספציפיים ולספק חווית משתמש משמעותית. כדי ליצור אסטרטגיית תוכן יעילה, חשוב לפעול במספר שלבים:

1. הגדרת מטרות: קבעו את מטרת אסטרטגיית התוכן שלכם. האם חשוב לכם להגביר את המודעות למותג, לייצר לידים, להניע מכירות או אולי חינוך שוק? עליכם להגדיר בבירור את היעדים שלכם כדי ליצור תוכן מותאם.

2. הגדרת קהל היעד: עליכם לדעת למי התוכן מיועד. ערכו מחקר שוק, צרו פרסונות קונים ונתחו נתונים כדי לקבל תובנות לגבי הדמוגרפיה, ההעדפות ונקודות הכאב של הקהל שלכם.

3. ביקורת תוכן: העריכו את נכסי התוכן הקיימים שלכם וזהו מה עובד טוב והיכן יש פערים. זה יעזור לכם להתאים את אסטרטגיית התוכן לצרכים ולתחומי העניין של הקהל שלכם.

4. יומן תוכן: צרו לוח זמנים לפרסום תוכן על סמך היעדים והעדפות הקהל שלכם. תכננו סוגים שונים של תוכן (בלוגים, סרטונים, אינפוגרפיקה וכו’) וקבעו תדירות שמתאימה למשאבים ולמעורבות הקהל שלכם.

5. יצירת תוכן: יצירת תוכן בעל ערך ורלוונטי המתאים לצרכי הקהל שלכם. השתמשו במגוון פורמטים וערוצים כדי לשמור על התוכן שלכם מעודכן רלוונטי ומסקרן. שלבו מילות מפתח ושיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים כדי לשפר את הנראות ואת דירוג החיפוש האורגני.

6. הפצת תוכן: קבעו את הערוצים היעילים ביותר להפצת התוכן שלכם. זה יכול לכלול את האתר שלכם, פלטפורמות מדיה חברתית, ניוזלטרים בדוא”ל או פרסום אורח בבלוגים אחרים. התאימו את התוכן כך שיתאים לכל ערוץ ועודדו שיתוף ומעורבות.

7. מדידת תוצאות וניתוח: חשוב להטמיע כלי מעקב כדי למדוד את הביצועים של אסטרטגיית התוכן שלכם ולעקוב אחר מדדי מפתח כגון תנועה באתר, מעורבות, המרות ומדדי מדיה חברתית.
השתמשו בנתונים אלה כדי לקבל החלטות מושכלות ולייעל את אסטרטגיית התוכן שלכם.

8. אינטרקציה ושיפור: מומלץ לחדד באופן מתמיד את אסטרטגיית התוכן שלכם בהתבסס על תובנות, נתונים ומשוב. הישארו מעודכנים במגמות בתעשייה והתאימו את הגישה שלכם לפי הצורך כדי לעמוד בציפיות המשתנות של הקהל.

אסטרטגיית תוכן יעילה דורשת עקביות, איכות ושיפור מתמיד.

אסטרטגיה דיגיטלית - אסטרטגיית שיווק באינטרנט

אסטרטגיה דיגיטלית, הידועה גם בשם אסטרטגיית שיווק באינטרנט, היא תוכנית פעולה למינוף ערוצים וטכנולוגיות דיגיטליות להשגת יעדי שיווק.
כדי להשיג יעדי שיווק, מומלץ להשתמש בפלטפורמות וטכניקות מקוונות כדי ליצור קשר עם קהל היעד שלכם ולהניע אותו לפעולה.
השלבים לפיתוח אסטרטגיה דיגיטלית:

1. הגדרת היעדים: נסחו בצורה ברורה את יעדי השיווק שלכם ומה אתם שואפים להשיג באמצעות המאמצים הדיגיטליים שלכם. בין אם מדובר בהגברת המודעות למותג, הגברת תנועה לאתר, יצירת לידים או הגברת המכירות המקוונות, היעדים שלך יעצבו את שאר האסטרטגיה שלך.

2. זיהוי קהל היעד: עליכם לדעת למי התוכן מיועד. ערכו מחקר שוק, צרו פרסונות קונים ונתחו נתונים כדי לקבל תובנות לגבי הדמוגרפיה, ההעדפות ונקודות הכאב של הקהל שלכם.

3. מחקר וניתוח מתחרים: עליכם ללמוד את הנוכחות המקוונת של המתחרים שלכם, אסטרטגיות שיווק דיגיטלי וטקטיקות מעורבות לקוחות. כדאי לזבות מה עובד טוב עבורם ומהם התחומים שבהם אפשר ליצור בידול מולם.

4. בחירת הערוצים הדיגיטליים הנכונים: בחרו את הפלטפורמות והערוצים המקוונים המתאימים ביותר לקהל היעד וליעדי השיווק שלכם. לדוגמא שילוב של פלטפורמות מדיה חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר), שיווק במנועי חיפוש (Google Ads), שיווק באמצעות תוכן, שיווק בדוא”ל, שיווק באמצעות משפיענים ועוד.

5. כתיבת תוכן משכנע: צרו תוכן בעל ערך ורלוונטי שיהדהד עם הקהל שלכם. זה יכול לכלול פוסטים בבלוג, סרטונים, אינפוגרפיקה, ספרים אלקטרוניים, מסמכים לבנים ועוד. התמקדו במתן פתרונות לבעיות של הקהל שלכם, בחינוך שלו ובהצגת המומחיות שלכם. בצעו אופטימיזציה של התוכן למנועי חיפוש כדי לשפר את הנראות.

6. בנו אתר ידידותי למשתמש: האתר שלכם הוא מרכיב חיוני באסטרטגיה הדיגיטלית. ודאו שהוא מושך מבחינה ויזואלית, קל לניווט ומותאם למנועי חיפוש עם קריאות ברורות לפעולה, טפסי יצירת קשר ודפי נחיתה כדי להמיר מבקרים ללידים או ללקוחות.

7. יישום טקטיקות SEO ו-SEM: טכניקות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) עוזרות לשפר את הנראות של האתר בתוצאות של מנועי החיפוש. זה כרוך באופטימיזציה של מבנה האתר, מחקר מילות מפתח, יצירת תוכן באיכות גבוהה והשגת קישורים נכנסים בעלי מוניטין. 

8. נראות במדיה חברתית: נצלו את פלטפורמות המדיה החברתית, בנו דף עסקי עם נוכחות ותוכן מעודכן כדי להתחבר לקהל היעד שלכם.
הקפידו לשתף בתוכן בעל ערך במדיה החברתית, השתתפו בפורומים בקבוצות והשיבו להערות ולהודעות. כדאי להפעיל מסעות פרסום ממוקדים בפלטפורמות אלו כדי להרחיב את טווח ההגעה לקהלים נוספים.

למה כדאי לבחור בזוגיטל לליווי ובניית אסטרטגיה שיווקית?

זוגיטל מורכבת מצוות מנצח של בעלי ניסיון רב ונרחב בייעוץ שיווקי, בבניית נכסים דיגיטליים וביישום אוטומציות בעסק כבר יותר משני עשורים. אצלנו תקבלו שירות מלא באנושיות וגם בידע טכנולוגי רב, המתחיל בבדיקת התאמה ובמציאת הדרך הנכונה להתניע את תהליך הפריצה שלכם לעולם הדיגיטל, וממשיך בליווי צמוד לאורך כל הדרך בתוספת הסברים, הנחיות והמלצות לעבודה בהמשך עם בעלי מקצוע מומחים.

במשך השנים בנינו גם רשת נטוורקינג גדולה שנשמח לשלב אתכם בה כדי שתוכלו להמשיך ולמנף את העסק שלכם קדימה.

איך העבודה איתנו תשפר את ההמרות בעסק שלך?

מדוע חשוב לרענן את אסטרטגיית השיווק אחת לכמה זמן?

רענון האסטרטגיה השיווקית חשוב מכמה סיבות:

הסתגלות לתנאי השוק המשתנים

הסביבה העסקית מתפתחת ללא הרף, כאשר טכנולוגיות חדשות, מגמות והתנהגויות צרכנים צצות. על ידי רענון האסטרטגיה השיווקית, עסקים יכולים להקדים את השינויים הללו ולהתאים את הגישה שלהם כדי לענות על הצרכים וההעדפות של קהל היעד שלהם.

שמירה על רלוונטיות ותחרותיות

עדכון קבוע של אסטרטגיית השיווק מסייע לעסקים להישאר רלוונטיים בשוק תחרותי. זה מאפשר להם לזהות הזדמנויות חדשות, לבדל את עצמם מהמתחרים ולשמור על נוכחות מותגית חזקה.

מקסום האפקטיביות השיווקית

עם הזמן, טקטיקות שיווק יכולות להיות פחות אפקטיביות ככל שהעדפות והתנהגויות הצרכנים מתפתחות. רענון האסטרטגיה השיווקית מאפשר לעסקים לזהות ולהשתמש בערוצים, טקטיקות ומסרים יעילים יותר המהדהדים את קהל היעד שלהם, וכתוצאה מכך החזר ROI טוב יותר ושיעורי המרה גבוהים יותר.

התמודדות עם אתגרים והזדמנויות חדשות

ככל שעסקים צומחים ומתפתחים, הם עשויים להיתקל באתגרים והזדמנויות חדשות הדורשות גישה חדשה. על ידי רענון אסטרטגיית השיווק, עסקים יכולים לטפל באופן יזום בשינויים הללו ולהבטיח שהם ממוקמים היטב כדי לנצל הזדמנויות חדשות ולהתגבר על אתגרים.

הגברת מעורבות ושביעות רצון הלקוחות

על ידי רענון האסטרטגיה השיווקית, עסקים יכולים להבין טוב יותר את הצרכים וההעדפות של הלקוחות שלהם. זה מאפשר להם ליצור קמפיינים שיווקיים ממוקדים ומותאמים יותר, וכתוצאה מכך מעורבות לקוחות ושביעות רצון מוגברת.

לסיכום, רענון קבוע של אסטרטגיית השיווק עוזר לעסקים להישאר תחרותיים ומגיבים לנוף העסקי המשתנה ללא הרף, מה שמוביל בסופו של דבר לשיפור הביצועים העסקיים ולצמיחה.

איך מצטרפים לשירות?

רוצים להצטרף לתוכנית של זוגיטל ולשווק את העסק שלכם בדיגיטל ביעילות?
מלאו כאן את הפרטים שלכם וזמנו לנו שיחה ראשונית להיכרות ובדיקת התאמה

שאלות נפוצות

איך קהל היעד משפיע על בניית אסטרטגיה שיווקית?

קהל היעד מהווה גורם מרכזי בבניית אסטרטגיה שיווקית. הבנת הדמוגרפיה, ההעדפות וההתנהגויות שלהם עוזרת בפיתוח מסרים מותאמים, בחירת ערוצים מתאימים, שימוש בטקטיקות אפקטיביות ויצירת חוויות מותאמות אישית שבסופו של דבר מובילות לקמפיינים שיווקיים מוצלחים.

מה המטרות בבניית אסטרטגיה שיווקית?

המטרות של בניית אסטרטגיית שיווק יכולות להשתנות בהתאם למטרות הספציפיות של העסק. עם זאת, יש כמה מטרות נפוצות שרוב אסטרטגיות השיווק שואפות להשיג:

  • להגביר את המודעות למותג
  • לייצר לידים ולרכוש לקוחות
  • לשפר את שימור הלקוחות והנאמנות
  • להגדיל את המכירות וההכנסות
  • לבסס יתרון תחרותי
  • למדוד ללא הרף ולמטב את מאמצי השיווק כדי להניע את הצמיחה העסקית.

 

איזה סוג עסק צריך בניית אסטרטגיה שיווקית?

כל סוג של עסק, ללא קשר לגודל או ענף, יכול להפיק תועלת מאסטרטגיית שיווק. אסטרטגיית שיווק חיונית לעסקים מכל הסוגים, לרבות סטארטאפים, חברות קטנות ובינוניות, תאגידים גדולים, עסקים מקוונים ועסקים מבוססי שירות. זה עוזר לעסקים להתמקם בשוק, להגיע לקהל היעד שלהם, להבדיל מהמתחרים ולהשיג את יעדי הצמיחה שלהם.
לדוגמא – עסקים מבוססי שירות: עסקים מוכווני שירות, כגון חברות ייעוץ, סוכנויות או ספקי שירותי בריאות, יכולים להפיק תועלת רבה מאסטרטגיית שיווק. זה עוזר להם לזהות את קהל היעד שלהם, להעביר את הערך של השירותים שלהם ולבסס את עצמם כמומחים בתעשייה. אסטרטגיית שיווק מעוצבת היטב מאפשרת לעסקים מבוססי שירות לבנות אמון, לייצר לידים ולשמור על קשרי לקוחות חזקים.

 

 

בודק...