איך ללמד קורסים דיגיטליים: טיפים למיומנויות הנחייה ושיטות עבודה מומלצות

תוכן עניינים

האם אתם מרוצים מהתוצאות שלכם כשאתם מלמדים את הקורסים הדיגיטליים שלכם או מפגשים קבוצתיים חיים אחרים?

צריכים לשפר את כישורי ההנחיה שלכם כדי לקבל יותר אינטראקציה ומעורבות?

עמידה מול קהל עשויה לזכות אתכם במחיאות כפיים בסיטואציות מסוימות. אפילו מצגת מעניינת יכולה לגרום למחיאות כפיים סוערות. אבל ללמד תוכנית מקוונת או לנהל דיון קבוצתי וירטואלי לא תהיה אותה השפעה.

אז איך תדעו אם התלמידים שלכם מעורבים ולומדים?

יכול להיות לכם תוכן איכותי ומקצועי מדהים למפגש שלכם, אבל זה לבד לא מבטיח תוצאות.

ההוכחה האמיתית ליכולת שלכם להנחות וללמד באה לידי ביטוי במה שהמשתתפים שלכם לוקחים מהמפגש. אם מישהו יוצא מהמפגש שלכם עם תחושה של הישג, שלמד משהו, ואולי אפילו נהנה קצת, אז אתם עושים את העבודה שלכם כמו שצריך.

אם התלמידים שלכם יסיימו את הקורס ויתחילו ליישם, אתם תהיו מנחים מעולים!

למרות שקשה להבטיח שתגיעו ליעד זה עם כל תלמיד ותלמיד בקורסים שלכם, יש מספר דברים שאתם יכול לעשות כדי לשפר את הסיכויים שלכם ולהביא את המפגשים שלכם למקסימום מעורבות ותוצאות.

הנה שלוש מיומנויות ההנחיה החיוניות ביותר שאתם צריכים להתמקד בהן כדי ללמד את הקורסים הדיגיטליים שלכם ולהעביר מפגשים קבוצתיים מקוונים ביעילות.

הכירו את הקהל שלכם

התחילו את תכנון הפגישה הקבוצתית של הקורס הדיגיטלי שלכם על ידי מחקר של כמה עובדות חיוניות, שישימו אתכם בעמדה הטובה ביותר האפשרית בכל הנוגע לביצוע וגם למעקב;

1. מי הקהל שלכם?

אם יהיה לכם מושג טוב עם מי אתם מדברים, אתם תוכלו למקד את התוכן שלכם טוב יותר. חשבו על רמת העניין שלהם בנושא שתלמדו, ועל הניסיון שיש להם בנושא הזה. אתם לא רוצים ללמד אותם משהו שיהיה פשוט מדי, או מורכב מדי, עבורם.

2. מה הם מצפים ללמוד?

המשתתפים שלכם כנראה יגיעו עם תפיסה כלשהי על מה הם יקבלו מהקורס. אם תזהו את זה, בייחוד אם זה משהו שהבטחתם לתת, יעזור לכם לעמוד בציפיות שלהם.

3. אילו שאלות יכולות להיות להם?

הקדימו תרופה למכה בכל הנוגע למפגשי שאלות ותשובות. מה הם עשויים לרצות לדעת שלא כיסיתם? הימנעו מרגעים של 'אממ' על ידי הכנה מוקדמת של תשובות לשאלות נפוצות.

4. מה המשתתפים שלכם מקווים לעשות עם המידע שתיתנו להם?

חשבו שוב על סוג האנשים שמרכיבים את הקהל שלכם. אם, למשל, הם משתתפים כדי ללמוד משהו שהם יכולים ליישם בעבודה, תנו להם את הכלים להיות מסוגלים לעשות זאת מיד. זה יכול לבוא בצורת רשימה של פעולות, שהם יכולים לעשות, או אפליקציות ותוכנות שיעזרו להם להתחיל.

הכינו את עצמכם להצלחה

בנוסף לכך שיהיה לכם מושג טוב על הקהל שילמד בקורס הדיגיטלי שלכם, אתם צריכים גם לבנות תוכנית ברורה למפגשים שלכם.

ודאו שהתלמידים שלכם מודעים לפורמט המפגש, כמה זמן הוא ייקח ומה הוא יכלול. ההכנה הזו תאפשר להם להיות ממוקדים בנושא עצמו.

צרו תוכנית הכוללת:
1. כמה זמן תימשך הפגישה
2. אילו נושאים יידונו
3. אילו פעילויות הם יעשו, אם בכלל
4. איזו תוצאה הם יוכלו להשיג

אתם יכולים לתת למשתתפים עותק של הפירוט הזה בתחילת המפגש, או אפילו לפני כן במייל, כדי שהם ידעו למה לצפות.

קדמו דיונים אינטראקטיביים

להכיר את הקהל ולהיות מוכנים  זה חשוב מאוד. עם זאת, הגורם שיעשה את ההבדל הגדול ביותר בין מצגת סבירה ובין מפגש מרתק ופורה הוא אינטראקציה.

קל לזלזל בחשיבות של הדיון. כאשר כשהקהל יהיה מעורב באופן פעיל במה שאתם אומרים, ויהיה מסוגל לפרש את השיעורים באמצעות הניסיון והרגשות שלו, הם גם יזכרו מה שלמדו וגם יוכלו ליישם זאת בחיים שלהם.

הנה שלוש מיומנויות ההנחיה החשובות ביותר שעליכם להתמקד בהן כדי לעודד דיונים מרתקים ומכילים עבור כולם:

1. שאלו שאלות מעוררות

על מה אנשים רוצים לדבר? שאלו שאלות פתוחות שגורמות להם לדבר איתכם ועם שאר הקבוצה על משהו שהם מתעניינים בו ו/או יודעים עליו. אם למדתם להכיר את הקהל שלכם, אתם יכולים להכין שאלות עוד לפני תחילת הקורס הדיגיטלי ולפזר אותן היכן שרלוונטי לנושאים שלך.

2. עודדו סקרנות

ודאו שאתם כל הזמן מעודדים אנשים לשאול את השאלות שלהם ולחשוב קצת יותר על מה שאתם אומרים. דחפו אותם לקבל תשובות וגלו היכן הם זקוקים למידע נוסף מכם במהלך המפגש.

3.עוררו רעיונות

לעתים קרובות הקבוצה שאיתה תעבדו תכלול מגוון של אנשים שונים עם רקע שונה. זוהי הזדמנות נפלאה להשתמש במגוון החוויות של התלמידים שלכם כדי ליצור רעיונות מעניינים. הציגו לקבוצה בעיה כלשהי וראו איך כל אחד מהם יכול לפתור אותה, כדי לעזור להם לראות דברים מנקודות מבט שונות. בקשו מאנשים לעבוד בזוגות או בקבוצות קטנות באמצעות זום (או כלי תקשורת אחר) בין המפגשים המקוונים. כך, יהיה להם זמן להתעמק ואז לשתף עם הקבוצה הגדולה יותר את מה שלמדו.

טיפים שיעודדו למידה פעילה, ישפרו את כישורי ההנחיה שלכם וישיגו תוצאות מקסימליות.

1. סכמו וערכו דיון

בנוסף לזה שתתנו בהתחלה סקירה מהירה של מה שתלמדו, וסיכום בסוף, תנו לתלמידים שלכם סיכום מהיר אחרי כל סעיף ואז תשאלו שאלות. אל תשאיר את השאלות לסוף, אחרת אנשים ישכחו איפה בצהלך השיעור הם לא הבינו את הנושא.

2. ספרו דברים אישיים

החחילו את המפגש עם קצת מידע אישי, או איזושהי אנקדוטה, כדי לעזור לקהל שלכם להרגיש בנוח ולהיות מסוגל לסמוך עליכם. לאחר מכן בקשו מהמשתתפים לשתף מעט מידע אישי בעצמם, כך שכולם יכירו אחד את השני ויהיה להם נוח ללמוד יחד.

3. היו שנויים במחלוקת

שאלה או אמירה קשה הן דרך מצוינת לגרום לאנשים להתחיל לדבר. גם אם זו אולי לא דעתכם האישית, השתמשו במשהו שאתם יודעים שיוסיף רגש לדיון.

4. עשו טיסת מבחן

עריכת חזרה של תכני הקורס הדיגיטלי שלכם עם משפחה או חברים כתלמידים היא תרגול טוב ממספר סיבות. זה יעזור עם כל העצבנות שלפני המפגש, שאולי יהיו לכם. בנוסף תהיה לכם הזדמנות לתרגל תזמון ולצפות שאלות. אתם יכולים אפילו לעשות מפגש פיילוט עם מספר קטן של הלקוחות הנוכחיים שלכם, או חברי הצוות שלכם כדי לקבל משוב ישיר.

5. היו ברורים עם המטרות שלכם

תנו למשתתפים לדעת מהתחלה בדיוק מה אתם רוצים להשיג במפגש, כדי לגרום להם לחשוב מיד על איך המטרה הזו קשורה אליהם. הם יקחו את זה בחשבון לאורך כל הדרך.

6. הוסיפו הפסקות ומינגלינג

אל תתעסקו רק בלמידה. הגדירו זמן להפסקות, שבהן אנשים יכולים להתרענן או לעשות מינגלינג. זה הזמן לבנות מערכות יחסים עם התלמידים שלכם, וזו עוד הזדמנות למשתתפים ליצור אינטראקציה זה עם זה. זה יגרום להם להרגיש נוח יותר לשאול שאלות.

7. דעו מתי להמשיך הלאה

אם אתם נתקלים במשתתף שמתעניין רק בחוויה שלו מהמפגש, ומתקשה לתת לאחרים הזדמנות להשתתף, חשוב שתדעו איך להעביר את הפוקוס במהירות לאנשים אחרים, או לנושאים אחרים. במידת הצורך, נסו להגדיר מגבלת זמן לתשובות. זו יכולת שתשתפר עם הזמן.

8. החזיקו כלים בהישג יד

צפו אילו כלים עשויים להידרש, גם לכם וגם למשתתפים. המפגש יכול להיות מועיל יותר עם שיתוף מסך ומפות חשיבה שאיתן תעודדו את המשתתפים לשתף את העבודה שלהם ולתרום רעיונות. או אולי הם צריכים מחברת לידם כדי לרשום דברים. שלחו תזכורת לפני כל מפגש מה הם צריכים ללהביא.

9. הפכו את זה לכיף

הקהל שלכם יספוג את מה שאתם מלמדים אם הוא ילמד את זה בצורה מעניינת ומהנה. נסו לשלב משחקים ודברים דומים, כדי להכניס קצת עניין בפעילויות ובקטעים אינטראקטיביים כדי לעזור להם להטמיע את מה שהם לומדים.

10. הקשיבו

הקשיבו למה שיש למשתתפים שלכם להגיד על המפגש שלכם לאורך כל הדרך, לא רק בסוף, כדי לשמור אותם מעורבים על ידי תגובה. לאחר מכן קחו בחשבון את המשוב שלהם בפעילויות עתידיות שלכם.

שאלות שמעוררות דיון

הדרך הטובה ביותר לעודד השתתפות ואינטראקציה היא באמצעות שאילת שאלות מעוררות מחשבה לאורך המפגשים. השתמשו ברעיונות הבאים כנקודות התחלה לשאלות שמניעות דיונים:

“מהנסיון שלך…”

“מה אתה חושב על…”

“מה היית עושה לגבי…”

“מה הרעיונות שלך ל…”

“איך היית מתמודד עם…”

“מה היית ממליץ ל…”

“מה השתמשת עבור…”

“מה היית עושה אחרת כאשר…”

“איך היית מתחיל ל…”

“מה דעתך על…”

“מה הדרך הכי טובה ל…”

“מהי השיטה המועדפת עליך ל…”

“איך עשית…”

“איפה עשית…”

“מתי עשית…”

“מה נהגת ל…”

“איפה אתה נתקע בהשגת…”

“מה הדבר הכי מבלבל ב…”

“איך היית מיישם את זה על…”

“מה הדבר הכי חשוב שלקחת בנוגע ל…”

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...