צ’אט בוט – מה זה ואיך הוא יכול לסייע לנו בעסק? (כולל סקירה של 9 פלטפורמות)

תוכן עניינים

אם בשנים האחרונות יוצא לכם יותר ויותר לנהל שיחות בצ׳אט עם גורם שאינו אנושי, ואם אתם מרגישים מפעם לפעם שהשיחות האלה נעשית רגילות וטבעיות יותר, אז גם לכם כבר יצא להיחשף לנפלאותיו של הצ׳אט בוט.

אם אתם בעלים של עסק, מנהלים או אחראי שיווק ומכירות, יכול מאוד להיות שהכלי הנהדר הזה יכול לקחת את העסק שלכם קדימה.

מה זה בכלל צ׳אט בוט, באילו מקרים הוא יכול לסייע והאם הוא עובד בעברית? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

מה זה צ'אט בוט?

צ’אט בוט הוא תוכנת מחשב או אפליקציית בינה מלאכותית (AI) שנועדה לדמות שיחה אנושית ואינטראקציה עם משתמשים באמצעות טקסט או דיבור.

תוכנות צ׳אט בוט שונות משתמשות בטכניקות עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה כדי להבין ולהגיב לשאילתות של משתמשים, לספק מידע רלוונטי, סיוע ותמיכה ואפילו ביצוע של משימות ספציפיות.

הצ׳אט בוטים בשימוש של פלטפורמות שונות כמו אתרי אינטרנט, אפליקציות ומערכות תמיכת לקוחות, והיתרון הגדול הוא שהם יודעים לספק תגובה מיידית, לייעל אינטראקציות ולהציע ללקוחות חוויה מותאמת אישית. הם יכולים לטפל בפניות שגרתיות, להציע המלצות למוצרים, להדריך משתמשים בתהליכים ועוד.

צ’אט בוטים מתקדמים יכולים ללמוד מהאינטראקציות שלהם ולהשתפר עם הזמן, ובכך לשפר את יכולתם להבין ולספק את צרכי המשתמש ביעילות.

הצ׳אט בוט הוא אחד הכלים המובילים והחשובים היום בתחום של אוטומציה שיווקית והוא נמצא בשימוש שוטף אצל מרבית המותגים הגדולים.

איך צ'אט בוט יכול לסייע לעסק שלכם?

אם כך, איפה צ׳אט בוט יכול לסייע לעסקים? בואו נדבר על כמה מהשימושים העיקריים.

תהליכי מכירה

צ’אט בוט יכול לשפר מאוד את תהליך המכירה בעסק באמצעות יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים בזמן אמת ומתן סיוע מותאם אישית. באמצעות שיחות אינטראקטיביות, צ’אט בוטים יכולים לענות על שאלות הקשורות למוצר, להציע המלצות ולהדריך לקוחות לאפשרויות רכישה שונות. הזמינות המיידית היא דבר חשוב והוא משהו שבאופן טבעי משפר את שביעות רצון הלקוחות ובונה אמון בין הלקוח למותג.

נוסף לכך, צ’אט בוטים יכולים לייעל את משפך המכירות באמצעות איסוף לידים, אוטומציה של תזמון פגישות ואפילו הקלה על ביצוע הזמנות ועיבוד תשלומים.

בעזרת ניתוח אינטראקציות עם לקוחות, צ’אט בוטים יכולים גם לאסוף תובנות חשובות באשר להעדפות ולהתנהגויות של צרכנים ובכך לסייע באסטרטגיות שיווק ממוקדות.

חשוב מאוד להרחיב על אלמנט הזמינות ולזכור שצ’אט בוטים יכולים להציע תמיכה מסביב לשעון, להבטיח שלקוחות יקבלו סיוע בכל רגע נתון, ובסופו של דבר להגביר את נאמנות הלקוחות. היכולת שלהם לטפל במהירות בחששות ובהתנגדויות נפוצות יכולה לזרז קבלת החלטות ולתרום לאחוזי המרה גבוהים יותר, ובפועל להגדלת הרווחים של עסקים.

שירות לקוחות

הצ’אט בוט חולל מהפכה בתחום שירות הלקוחות ומציע תמיכה מידית ויעילה. הוא יודע לספק תשובות בזמן לפניות של לקוחות, לטפל בבעיות נפוצות ולענות על מגוון רחב של שאלות.

סיוע כזה בזמן אמת משפר את שביעות רצון הלקוחות ומטפח תדמית חיובית סביב המותג. באמצעות עיבוד שפה טבעית וטכנולוגיה של בינה מלאכותית, צ’אט בוטים יודעים לנהל שיחות ומדריכים את המשתמשים צעד אחר צעד בתהליכי פתרון בעיות ושימוש במוצרים או שירותים.

הם יכולים גם לסייע בניהול חשבונות, מעקב אחר הזמנות והחזרות ותקלות טכניות ובכך מבטיחים חוויה מושלמת ללקוח. גם במישור הזה, באמצעות איסוף וניתוח מידע באינטראקציות עם הלקוחות, הצ’אט בוטים מפיקים תובנות חשובות באשר לנקודות קושי ולתקלות נפוצות, מה שמאפשר לעסקים לשפר את השירות שהם נותנים.

במקרים שבהם השאלות הן מורכבות מדי, הצ׳אט בוטים יודעים גם להעביר את השאלות לנציגים אנושיים ובכך בעצם מבצעים סינון ומעבירים רק שאלות הדורשות מענה מורכב.

התייעלות בעבודה

בסופו של דבר, צ׳אט בוטים יכולים לשפר באופן דרמטי את יעילות העבודה של עסקים. הם חוסכים זמן יקר רב לנציגים אנושיים שיכולים להתפנות לדברים חשובים יותר, כאלו שמכונות לא יודעות לבצע.

נוסף לכך, מכיוון שצ׳אט בוט יודע לבצע משימות אנושיות שונות בצורה יעילה מאוד, הוא חוסך לעסקים את הצורך לגייס עובדים נוספים למשימות האלה, מה שמוביל להתייעלות כלכלית ברורה.

בדיוק בגלל הדברים האלה אפשר לראות איך בתהליך של בניית אסטרטגיה שיווקית שעסקים מבצעים היום – תהליכי אוטומציה, שימוש בצ׳אט בוט ויישום של טכנולוגיית בינה מלאכותית – הם חלק בלתי נפרד. היום מדובר בצעד החכם והמהיר ביותר לעסקים השואפים לעבוד בצורה יעילה יותר.

אחוזי המרה

צ’אט בוטים יכולים לשפר מאוד את שיעורי ההמרה, בכך שהם מציעים אינטראקציות מותאמות אישית בזמן אמת אל מול לקוחות המתלבטים אם לרכוש מוצר או שירות מסוים. באמצעות המלצות מותאמות ותשובות לשאלות, הם מספקים מידע מיידי ומפחיתים התנגדויות או התלבטויות בתהליך המכירה. הצ׳אט בוט יכול להנחות את הלקוחות, לפרט על כל אפשרות ולהציע את המוצר המתאים ביותר, מה שמגדיל את הסיכוי להשלמת הרכישה.

מעבר לכך, צ’אט בוטים יכולים להשתמש בטכניקות שכנוע כמו הצעות לזמן מוגבל או הצעות לקניית ומוצרים נוספים ובכך להגדיל את המכירות.

הצ׳אט בוט תורם לחוויית קנייה חלקה ואינטראקטיבית, מטפח תחושת אמון בקרב הלקוחות ומגביר את שביעות הרצון, מה שמתורגם לאחוזי המרה גבוהים יותר ולהגדלת ההכנסות לעסקים.

מעניין לראות איך יזמים שחיפשו שיטות למכירת קורס דיגיטלי הצליחו להגדיל את שיעורי ההמרה באופן ניכר בעזרת צ׳אט בוט באתר, וזה משהו שמוכיח את עצמו בעוד שירותים ומוצרים רבים.

תכונות עיקריות שכל פלטפורמת צ'אט בוט טובה צריכה להכיל

אם אתם רוצים למצוא את פלטפורמת הצ’אט בוט הטובה ביותר לעסק שלכם, כאן תמצאו את התכונות העיקריות של הפלטפורמות הטובות ביותר לבניית צ’אט בוט..

אתם יכולים לחפש את התכונות האלה כאשר אתם עושים את המחקר שלכם ומשווים בין הפלטפורמות השונות.

אינטגרציות

צ’אט בוטים צריכים להיות מסוגלים להתממשק בצורה חלקה עם פלטפורמות דואר אלקטרוני, פלטפורמות CRM וכלי אוטומציה אחרים, כדי להפוך את תהליכי המכירות, השיווק ויצירת לידים שלכם ליעילים יותר.

צ’אט בוטים יכולים לעזור להיבטים עסקיים מרובים, ואינטגרציות הופכות את התהליך כולו ליותר יעיל.

תבניות מובנות

פלטפורמות הצ’אט בוט הטובות ביותר הן אלו שמספקות הרבה תבניות צ’אט בוט מעוצבות מראש, שאתם יכולים להתאים אישית ולהפעיל במהירות.

כאשר אתם משווים בין פלטפורמות צ’אט בוטים שונות, בדקו את כמות וסוג התבניות שהן מספקות. ככל שיהיו לכם יותר אפשרויות, כך יהיה לכם קל יותר לעצב ולהשיק במהירות צ’אט בוטים לעסק שלכם.

אפשרויות התאמה אישית

גם אם אתם משתמשים באחת מהתבניות המובנות שמספקות פלטפורמות הצ’אט בוט, אתם עדיין צריכים להיות מסוגלים להתאים אותה לפי הצרכים שלכם.

פלטפורמות הצ’אט בוט הטובות ביותר מספקות הרבה אפשרויות גמישות והתאמה אישית ליצירת סוגים שונים של צ’אט בוטים.

באופן אידיאלי, אתם אמורים להיות מסוגלים ליצור בוטים ליצירת לידים, בוטים של שירות לקוחות או כל סוג אחר של בוט באותה פלטפורמה.

יכולות AI, NLP ולמידת מכונה

לא משנה עד כמה הצ’אט בוט שלכם מבריק, תמיד יש מקום לשיפור. כמה מפלטפורמות הצ’אט בוט הטובות ביותר משתמשות בשירות AI ולמידת מכונה כדי לשפר את הבוטים לאורך הזמן.

חפשו פלטפורמות צ’אט בוט המופעלות על ידי בינה מלאכותית, רצוי עם יכולות למידת מכונה.

כמו כן, ודאו שיש להן גם יכולות עיבוד שפה טבעית. זה מאפשר לצ’אט בוט להבין שפה עם הקשר ולקיים אינטראקציות יותר דמויות אנושיות.

תמורה לכסף

זו אמנם לא תכונה טכנית, אבל היא עדיין פרמטר חשוב להשוואה בין פלטפורמות הצ’אט בוט הטובות ביותר ולבחירת אחת עבור העסק שלכם.

יש פלטפורמות שמציעות המון תמורת מחיר סביר, בעוד שאחרות עשויות להיראות זולות יותר, אבל הן גם מציעות הרבה פחות פיצ’רים.

טיפ: עשו רשימה מקיפה של פרמטרים על סמך רשימה זו וצרכי ​​העסק שלכם כדי לבחור את פלטפורמת הצ’אט בוט הטובה ביותר עבורכם.

9 פלטפורמות צ'אט בוט מומלצות

כמו שראיתם, צ’אט בוטים הפכו לכלי חיוני לעסקים במגוון תחומים. הם משמשים לשיפור מעורבות הלקוחות, לייעל את התמיכה, ולשדרג את התפעול.

עם הגדילה המתמידה בביקוש לצ’אט בוטים, חשוב לבחור בפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכי העסק. יש הרבה מאוד אפשרויות, והחלטה זו עשויה להיות מורכבת.

כדי לעזור לכם בתהליך קבלת החלטה, יצרנו רשימה של 9פלטפורמות בניית צ’אט בוטים המובילות בשוק.

אנחנו מזמינים אתכם לגלות את האפשרויות המתקדמות של כל פלטפורמה, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

UChat

UChat היא פלטפורמת צ’אט בוט שנועדה לתת מענה לעסקים קטנים ולמשווקים דיגיטליים.

הפלטפורמה מתחברת ליותר מ-12 ערוצי מדיה חברתית, כולל Facebook Messenger, WhatsApp, SMS ואחרים. ממשק ה”גרור ושחרר” מאפשר יצירת אוטומציות ותהליכי עבודה מתקדמים ללא צורך בכישורי כתיבת קוד.

בנוסף, UChat תומך באינטגרציה של AI, פונקציונליות של מסחר אלקטרוני ואינטגרציה ליותר מ-50 פלטפורמות, מה שהופך אותה לבחירה מעולה לעסקים שרוצים להפוך את האינטראקציות עם הלקוחות לאוטומטיות, לייעל תהליכי מכירה ולשפר את יעילות שירות הלקוחות.

MobileMonkey

MobileMonkey מספקת בונה צ’אט בוטים רב-תכליתי, המאפשר לבנות צ’אט בוטים עבור פייסבוק, אינסטגרם, SMS ואתרי אינטרנט.

הפיצ’רים המרכזיים של הפלטפורמה הם בונה צ’אט בוט מרובה פלטפורמות, תיבת דואר נכנס מרובת ערוצים,  כלים לבניית אוטומציה שיווקית, תבניות ליצירה מהירה של צ’אט בוטים, דוחות וסטטיסטיקות, אינטגרציה ל-Zapier ודואר אלקטרוני, טפסים ועוד.

Chatfuel

Chatfuel הוא בונה צ’אט בוט פשוט בשיטה של “גרור ושחרר” ליצירת בוטים של Instagram ו-Facebook Messenger.

מה שהופך את זה לאחד מבוני הצ’אט בוטים הטובים ביותר הוא הפשטות שלו. אתם יכולים ליצור בוטים פשוטים של שאלות נפוצות תוך דקות.

לכן, אם אתם מעדיפים פשטות ובניית צ’אט בוט מהירה למדיה חברתית, כדאי לכם לשקול את Chatfuel.

Botsify

Botsify היא פלטפורמה רב-ערוצית, כמו MobileMonkey, המספקת אוטומציה של צ’אט מאוחד.

הבוט יכול להעביר ביעילות שאילתות של לקוחות לסוכנים האנושיים הנכונים.

יש לפלטפורמה יותר מ-100 אינטגרציות לפלטפורמות כמו Shopify ו-Alexa, מה שלא קורה בפלטפורמות צ’אט בוטים אחרות, ויש לה עורך ויזואלי, יכולות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, מגוון תבניות מוכנות, ריבוי שפות ועוד.

Flow XO

Flow XO הוא עוד אחד מבוני הצ’אט בוטים המתקדמים ברמה הארגונית, עם הרבה יכולות.

זהו בונה בוטים מרובה פלטפורמות המתחבר עם למעלה מ-100 כלים אחרים, כדי לספק זרימת עבודה חלקה. אתם יכולים ליצור צ’אט בוטים, לבנות זרימות עבודה מותאמות אישית, ולאמן אותם בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

הפלטפורמה מספקת גמישות עיצובית רבה מכיוון שאין גבול לסוגי הצ’אט בוטים שאתם יכולים לבנות.

זהו פתרון שלם לבניית בוטים שיכול לשמש כל אחד מכיוון שהוא אינו דורש כישורי כתיבת קוד.

ManyChat

עם ManyChat אתם יכולים לבנות בוטים של Instagram, Facebook Messenger ו-SMS.

אתם יכולים להשתמש בו כדי ליצור בוטים שיכולים למשוך לקוחות פוטנציאליים, לייצר לידים ואפילו להניע להמרות ומכירות. ניתן להשתמש בבוטים אלה גם כדי לאסוף מידע ליצירת קשר ולבנות רשימות דיוור.

אתם יכולים להשתמש בתבניות המובנות מראש כדי ליצור בוטים במהירות ובקלות. בנוסף, יש לו ממשק “גרור ושחרר” ידידותי למשתמש, שאפילו מישהו לא מנוסה יכול להשתמש בו כדי לעצב בוטים.

Landbot

Landbot מאפשר לכם ליצור חוויות שיחה אינטראקטיביות ודינמיות עם משתמשים, בעיקר בקרבת הקשר באמצעות פלטפורמות דיגיטליות כמו אתרי אינטרנט.

Landbot מאפשר ליצור שיחות דינמיות באמצעות פלטפורמה גרפית ונוחה לשימוש, תוך שימוש בפונקציות כמו כרטיסים וסרגלים.

הפלטפורמה מתממשקת למגוון רחב של פלטפורמות, כולל אפשרויות API ושירותים חיצוניים, שהופכות את השיחה לאינטגרטיבית וקשורה למגוון רחב של מערכות.

בנוסף, הפלטפורמה נותנת למשתמשים בה יכולות ניהול ואחסון נתונים, כולל אפשרויות לניהול ובקרה על מידע שנאסף במהלך השיחה.

TIDIO

TIDIO הוא כלי צ’אט בוט לאתרים המספק דרכים שונות לתקשורת ישירה עם משתמשים באמצעות צ’אט, דואר אלקטרוני, והודעות אוטומטיות.

הכלי מיועד בעיקר לשיפור חוויית המשתמש ולספק דרכים יעילות להתקשרות ושיחה עם גולשים באתר.

TIDIO מציע צ’אט חי, יצירת טפסים ליצירת קשר ותמיכה, יחד עם פעולות אוטומטיות וניהול צ’אטים מרכזי. הכלי מחבר בין העסק ללקוח ומסייע בהפניות למידע רלוונטי בזמן אמת.

ניתן לחבר את TIDIO עם מגוון רחב של פלטפורמות, כולל חנויות מקוונות, מערכות CRM, ומערכות CRM.

Continually

Continually הוא כלי ליצירת צ’אט בוטים יעיל וקל לשימוש, המיועד לשפר את חוויית המשתמש והתקשורת עם לקוחות באתרי אינטרנט.

ממשק המשתמש שלו מתאים למשתמשים מתחילים ומתקדמים כאחד, ומציע ממשק ידידותי המאפשר יצירה והתאמה פשוטה של צ’אט בוטים.

Continually מתממשק עם מגוון רחב של פלטפורמות ושירותים, כמו מערכות CRM ודפי נחיתה, מספק דוחות וסטטיסטיקות, מאפשר שימוש בקוד ועוד.

איך לבחור פלטפורמת צ'אט בוט?

במאמר סקרנו מגוון פלטפורמות לבניית צ’אט בוט, שנותנות מענה לצרכים וסוגים שונים של לקוחות.

אנחנו ממליצים להתחיל ברישום כל הדרישות שלכם ואת הסיבות שבגללן אתם צריכים לבנות צ’אט בוט.

אחרי שעברתם על הרשימת הפלטפורמות שהצענו במאמר, השוו ביניהן בהתאם לתכונות שהזכרנו קודם.

לסיכום

בעולם העסקים המתקדם, צ’אט בוט היא כלי יעיל לשיפור התמיכה בלקוחות, אוטומציה של תהליכים ושיפור חווית המשתמש.

כאשר אתם ניגשים לבחירת הפלטפורמה שאיתה תבנו את הצ’אט בוט שלכם, חשוב לקחת בחשבון תכונות כמו קלות שימוש, אינטגרציה למערכות נוספות, יכולות AI, ותמחור.

הבחירה המתאימה תעזור לכם לבנות צ’אט בוט שישפר את התקשורת והשירות שלכם ללקוחות.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...