הגדלת מעורבות במדיה חברתית באמצעות 6 סוגי תוכן

תוכן עניינים

שיווק במדיה חברתית הוא משחק של מספרים, נכון?

אתם מכירים את הנוהל. ככל שיהיו לכם יותר עוקבים, כך יהיו לכם יותר המרות, וככל שיהיו לכם יותר לייקים, שיתופים, ציוצים, או מה שזה לא יהיה, כך תעשו יותר מכירות… נשמע מוכר?

ובכן, למעשה, זה לא כל הסיפור.

להיות אשף מדיה חברתית זה לא פשוט כמו לערבב שיקוי קסם, לבלוע ולחכות לעוקבים שיקנו מכם.

אז מה הסוד האמיתי למעורבות במדיה החברתית?

הצעד הראשון בהמרת הלייק למכירה הוא מציאת הקהל הנכון ברשתות החברתיות. זה אומר שאתם צריכים לדעת למי אתם מוכרים, למצוא את העוקב האידיאלי הזה, ולתת להם תוכן שהם רוצים להיות מעורבים בו.

מעולה. עוררתם את העניין שלהם. ייתכן שהם אפילו יצרו איתכם אינטראקציה מיידית על ידי מעקב אחריכם, הצטרפות לקבוצה שלכם או ציוץ מחדש של הציוץ שלכם. השלב הבא והקריטי הוא לבנות איתם מערכת יחסים.

זה המקום שבו נכנסת המעורבות לתמונה.

זה הזמן להתחיל להציע לעוקבים שלכם פיסות מידע שיכול לעזור להם, לגרום להם לחשוב או פשוט לגרום להם לחייך לרגע. זה כאילו אתם הנואם המרכזי באירוע שכולם רוצים לשוחח איתו. ברגע שתהפכו לאותו אדם שהוא יכול לסמוך עליו לחוויה עקבית וחיובית, הוא יתחיל לפנות אליכם לאינטראקציה ובסופו של דבר יהפוך ללקוח קבוע.

זכרו, המטרה של מעורבות במדיה חברתית היא לא למכור, היא לבנות מערכת יחסים שבסופו של דבר מובילה למכירות.

התוכן שאתם יוצרים ומפרסמים במדיה החברתית צריך להיות מתוכנן מתוך מחשבה על מעורבות. אתם לא רוצים לפספס שום הזדמנות להעמיק מערכות יחסים, אז חשבו אסטרטגית על כל מה שאתם מייצרים ואיך קהל היעד שלכם יקבל אותו.

הנה 6 סוגי תוכן שיכולים לעבוד כמו קסם כדי להגביר את המעורבות והאינטראקציה במדיה החברתית.

6 סוגי תוכן להגברת המעורבות במדיה החברתית

1. תוכן ויזואלי

דברים כמו אינפוגרפיקה, תמונות ציטוטים וממים הם מקומות מצוינים (וקלים) להתחיל בהם. חזותיים הם כמו חטיף טעים למחשבות, מידע ורעיונות שידברו ישירות לקהל שלכם.

ודאו שכל ויז'ואל שאתם יוצרים כולל רמז למי אתם, כדי שהמסר שלכם לא יאבד. אנשים צריכים להיות מסוגלים לזהות שתמונה מסוימת באה מכם. לכל הפחות, הוסיפו את הלוגו/כתובת האתר שלכם ואולי טקסט קצר.

2. תוכן וידאו

אפשרו לעוקבים שרוצים ללמוד קצת יותר על נושא מסוים או עליכם יותר לצפות בתכני וידאו חיים או מוקלטים.

תחשבו על זה כמו להזמין מישהו לשבת איתכם לקפה או שיחה וירטואלים. אם אתם מבקשים מהם להקדיש לכם כמה דקות מהיום שלהם, ודאו שאתם נותנים להם ערך אמיתי, והם יחזרו לעוד. וערך לא חייב להיות הדרכה של 15 דקות. זה יכול להיות טיפ מהיר של דקה שהם יכולים להשתמש בו מיד. למעשה, הסרטונים הקצרים יותר מצליחים יותר ומשתפים אותם בתדירות גבוהה יותר במדיה החברתית.

3. תחרויות ותוכן שנוצר על ידי משתמשים

תארו לעצמכם לתת לקהל שלכם את ההזדמנות לתפוס את מרכז הבמה ולהראות את הכישרון שלהם. זה מה שעושה תוכן שנוצר על ידי משתמשים.

לבקש מקהל במדיה החברתית שלכם לשלוח משהו שהם הכינו ולא דורש יותר מדי מאמץ, כמו תמונה או טקסט קצר, היא דרך מצוינת לעודד אינטראקציה וביקורים חוזרים. במיוחד אם יש גם פרס למשתתפים!

עודדו את העוקבים שלכם ליצור ולשתף תוכן שקשור למותג או לעסק שלכם, בין אם זה תמונות, סרטונים, המלצות או סיפורים. הציגו תוכן שנוצר על ידי המשתמשים בפלטפורמות המדיה החברתית שלכם כדי ליצור תחושה של קהילה ולתת הצצה לחוויות של אנשים אמיתיים שמתלהבים מהמותג שלכם.

4. קשר ישיר

אם עוקב פונה אליכם באמצעות הודעה ישירה או תגובה, חשוב שתגיבו מהר ככל האפשר.

היו ידידותיים, אינפורמטיביים, וגרמו להם להרגיש שאתם מתמקדים בהצלחה שלהם. עקבו אחר האינטראקציות האישיות הללו והגיבו היכן שזה הגיוני. ואם אתם יכולים להוביל את האדם למידע מועיל שדורש כתובת אימייל, על אחת כמה וכמה.

5. תוכן אינפורמטיבי

שתפו פוסטים או מאמרים שמציעים יותר מידע, כמו פוסטים של 'טיפים מובילים' או 'איך לעשות'. התכנים האלה יעזרו לכם להראות שאתם מקור מידע אמין.

גם כאן, ודאו שאתם יודעים בדיוק עם מי אתם מדברים וצרו פוסטים העונים על הצרכים העיקריים של הקהל שלכם. אלו לא חייבים להיות פוסטים מקוריים. נסו להשתמש מחדש בתכנים ולפרסם אותם כעדכון סטטוס במקום כמו פייסבוק או כפוסט לינקדאין. הפיקו את המרב ממה שכבר יש לכם.

6. שאילת שאלות

שיטה מהירה ויעילה ליצירת אינטראקציה עם העוקבים שלכם היא לשאול שאלות. זו הדרך האולטימטיבית לפתח איתם שיחה.

חשבו על נושאים רלוונטיים לנישה שלכם ושאלו את הקהל שלכם מה הם חושבים עליהם. זוהי גם דרך קלה לעשות מחקר קטן עבור המוצרים והשירותים שלכם.

טיפים להגברת המעורבות במדיה החברתית

עכשיו, בואו נצלול לכמה עצות בונוס איך להפוך את משחק המדיה החברתית שלכם לחזק עוד יותר!

התאימו את התוכן שלכם לפלטפורמה

לא הייתם לובשים טוקסידו למסיבת חוף, נכון? באופן דומה, אתם צריכים להתאים את התוכן שלכם לתכונות ולחוזקות הייחודיות של כל פלטפורמת מדיה חברתית. השתמשו באינסטגרם כדי לשתף תמונות מושכות עין והצצות מאחורי הקלעים. כנסו לטוויטר כדי לקבל עדכונים מהירים, חדשות והצטרפו לשיחות טרנדיות. אם תשלטו בשיטות העבודה והניואנסים המומלצים עבור כל פלטפורמה, תוכלו להגביר את המעורבות שלכם במדיה החברתית.

מנפו מגמות והאשטאגים

להישאר מעודכנים עם האשטאגים רלוונטיים ונושאים טרנדיים בנישה שלכם זה כמו לתפוס את הגל המושלם. השתתפו בשיחות האלה על ידי שימוש בהאשטאגים פופולריים ושיתוף המחשבות או המומחיות שלכם בנושא המדובר. זה יגביר את הנראות והמעורבות בתוכן שלכם, ויציב אתכם ככאלה שנמצאים תמיד בחוד החנית בשוק שלכם.

הישארו על המסלול עם לוח תכנים למדיה חברתית

לתכנן את המסע שלכם במדיה החברתית עם לוח תכניםן זה כמו לתכנן טיול מדהים. נכון, אולי תוסיפו קצת מקום להרפתקאות צדדיות, אבל אתם צריכים לפעול לפי התוכנית אם אתם רוצים להגיע ליעד שלכם.

יומן תכנים עוזר לכם לשמור על לוח זמנים עקבי של פרסום ולגוון את תמהיל התוכן שלכם למעורבות מקסימלית. אזנו בין תוכן פרסומי ובין תכנים מרתקים ובעלי ערך כדי לשמור על הקהל שלכם מכור ונרגש לקראת התחנה הבאה במסע.

איך להימנע ממחסום כתיבה

לא תמיד קל להעלות רעיונות ליצירת תוכן שמעודד באופן עקבי מעורבות. שיטה טובה ליצור רעיונות ולהימנע מהדף הריק המפחיד היא לשמור קובץ רעיונות, על נייר או במחשב.

כל פעם שעולה לכם בראש רעיון לתוכן, רשמו אותו או צרפו אותו למחברת שלכם. לאחר מכן תוכלו להתחיל לחשוב על פריטים קשורים המסתעפים מכל רעיון. כשיש לכם זמן, שבו עם הרעיונות שלכם וצרו מפת חשיבה לרעיונות לתוכן שתפרסמו במדיה החברתית בעתיד.

ועכשיו מה?

אחר שפיתחתם את הגישה שלכם ליצירת תוכן במדיה חברתית שמדבר לקהל שלכם והתחלתם מעורבות, תצטרכו לפקוח עין על ההתקדמות. האם התוכן שלכם גורם לכמות המעורבות שאתה רוצים?

הבינו את המדדים שאחריהם אתם רוצים לעקוב. אתם מחפשים שיתופים? האם המטרה שלכם להעביר אנשים מפייסבוק לאתר שלכם? זהו את המדדים העיקריים שלכם ולאחר מכן צפו בביצועי התוכן שלכם. אתם עשויים לגלות שסוגי תוכן מסוימים עובדים טוב יותר מאחרים עבור המטרות שלכם.

אז שמרו על הפוקוס על מה שעובד ועזבו את מה שלא, גם אם אתם באופן אישי חושבים שזה נהדר!

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 5 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!

בודק...