מסתמכים על בינה מלאכותית כדי ליצור קורס דיגיטלי? תחשבו שוב

תוכן עניינים

נכון לחודש נובמבר 2023, ChatGPT הגיע ל-180 מיליון משתמשים.

כלי בינה מלאכותית עשו מהפכה אמיתית, אבל האם הם באמת כל מה שציפו מהם להיות?

אין ספק שכלי בינה מלאכותית הם בעלי יכולות מדהימות. הם יכולים לעזור לכתוב פוסטים בבלוג, להמציא תוכנית עסקית, או אפילו להיות המטפל שלכם (עם תוצאות מעורבות). אבל בעוד שבינה מלאכותית עשויה להיראות כמו הדבר הטוב ביותר מאז שאנשים העבירו את השירותים שלהם לתוך הבית, מבקום בחוץ, הכלים האלה לא חפים מטעויות. אתם עלולים אפילו להיות בנחיתות רצינית אם אתם מסתמכים עליהם יותר מדי בעת יצירת תוכן לאתר או לקורסים שלכם – או כל דבר אחר שאתם יוצרים.

אז איך אתם יכולים להשתמש בכלי בינה מלאכותית באופן בטוח כדי ליצור קורס דיגיטלי? המשיכו לקרוא כדי ללמוד עוד!

איך בינה מלאכותית יכולה לעזור לכם ליצור קורס דיגיטלי?

לא הכל רע עם בינה מלאכותית. באופן אישי, אנחנו חוסכים שעות של עבודה בעזרת ChatGPT וכלים אחרים, ואנחנו גם ממליצים ללקוחות שלנו להשתמש בכלי בינה מלאכותית.

אפליקציות בינה מלאכותית כמו ChatGPT הם כלי שכל בעל עסק צריך, כאשר הוא יוצר קורס דיגיטלי (מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו על איך להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור ולהשיק קורס דיגיטלי).

הנה כמה דרכים להיעזר בכלים כמו ChatGPT כדי להאיץ את תהליך יצירת הקורס שלכם…

עריכה/שיפור תוכן

אתם יכולים לבקש מ-ChatGPT לשכתב קטעי תוכן שישמשו למטרה אחרת (למשל, כתספריט וידאו לעומת פוסט בבלוג), לשכתב בסגנון אחר (למשל, רשמי, לא פורמלי, בגוף ראשון), להוסיף דוגמאות לקהל אחר, לערוך מבחינה דקדוקית, ולהציע הצעות לשיפור.

ChatGPT הוא כלי יעיל באופן מפתיע למציאת דרכים להחדיר את האישיות שלכם לתכנים שלכם. פשוט הגדירו לו את הטון ואת סוגי השפה שבה יש להשתמש, כולל מיהו קורא היעד שלכם, ואז בקשו ממנו לשכתב את התוכן.

אתם אפילו יכולים לבקש ממנו לשכתב משהו “כאילו אתה מסביר אותו ל[קורא האידיאלי שלכם]”.

ליצור ראשי פרקים

בינה מלאכותית מעולה גם ביצירת ראשי פרקים. נניח שאתם מנהלים סוכנות דיגיטל ורוצים ליצור פוסט בבלוג על סוגי הקמפיינים החברתיים השונים שאפשר להפעיל בלינקדאין עבור לקוח ספציפי בענף ספציפי. יצירת דוגמאות יכולה לקחת הרבה זמן, אבל ChatGPT עושה זאת במהירות.

אתם רק צריכים לתת לו את המפרט של מה שאתם רוצים, מי הקוראים שלכם, מטרת הפוסט בבלוג וכל פרט או הנחיות אחרות שאתם רוצים שהוא יפעל לפיו. לאחר מכן בקשו מתווה לפוסט ונקודות מפתח שכדאי לכלול. אתם יכולים אפילו לבקש רעיונות לתמונה.

ליצור כותרות וכותרות משנה

ChatGPT יעיל במיוחד לסיעור מוחות של כותרות וכותרות משנה עבור התוכן שלכם. זוהי דרך מהירה להתחיל אם אתם מתקשים להמציא כותרת קליטה לפוסט בבלוג או לפרק הפודקאסט שלכם. השתמשנו בו לאחרונה כדי לקבל כמה רעיונות חלופיים לכותרות משנה לאחד הקורסים שלנו. לא השתמשנו בדיוק במה ש-ChatGPT הציע, אבל זה נתן לנו כיוון למשהו טוב יותר ממה שעשינו עד כה.

עם זאת… בעוד שכלי בינה מלאכותית לכתיבה עוזרים להאיץ את תהליך יצירת הקורס שלכם, הם אינם מושלמים. ישנם כמה דגלים אדומים עיקריים שיוצרי קורסים חייבים לשים אליהם לב.

למה אתם לא צריכים לסמוך על בינה מלאכותית כדי ליצור קורס דיגיטלי

כלי בינה מלאכותית לכתיבה יכולים ללעזור מאוד בזירוז תהליך הכתיבה ויצירת הקורס שלכם, אך הם אינם מושלמים. ראשית, ישנן שלוש סכנות שעליכם להיות מודעים להן בעת ​​השימוש בכלים האלה:

בינה מלאכותית יכולה להיות מוטה

כלי בינה מלאכותית (כמו ChatGPT) יכולים להיות מוטים באופנים רבים. הנה מספר סוגים של הטיה ב-ChatGT:

הטיית דגימה

הכלים האלה מאומנים על תוכן, אבל זה תמיד יהיה תת-קבוצה של התוכן שנמצא בחוץ. זה אומר שהם יהיו מוטים על סמך התוכן שיש להם גישה אליו.

הטיה תכנותית

OpenAI (וחברות בינה מלאכותיות אחרות) בונות הטיה בכלים האלה כדי לומר להם מה הם יכולים ומה הם לא יכולים לעשות. לדוגמה, ChatGPT יגיד לך שהוא לא יכול להגיד או לעשות דברים מסוימים כי הם נוגדים את ההוראות שלה.

הטיית בורות

ChatGPT עשוי להצטיין במשיכת מידע, אבל לא כל כך כאשר הוא מתמודד עם מידע חדש שלא ראה בעבר. הסיבה לכך היא שעד כמה שכלי הבינה המלאכותית האלה טובים, הם לא "חושבים" כמונו, ולכן הם יהיו מוטים סביב מה שהם כבר "יודעים".

בגלל ההטיות האלו (ואחרות), אי אפשר פשוט להעביר את המפתחות לתוכן שלנו ל-ChatGPT ולסמוך על כך שהכל יהיה בסדר. כלי בינה מלאכותית זקוקים למעט ניהול ופיקוח, במיוחד בגלל שהם לעתים קרובות הוזים.

בינה מלאכותית יכולה להזות

זה אולי החיסרון הגדול ביותר של בינה מלאכותית: היא לעתים קרובות “הוזה”.

אנחנו לא מתכוונים שהבינה המלאכותית “רואה דברים”. זה רק המונח שבו משתמשת התעשייה כדי להסביר מדוע הכלים האלה יגיבו עם מידע שגוי. לדוגמה, בעבר הלא מאוד רחוק נראה היה ש-ChatGPT מתקשה לענות בצורה נכונה מהו “היונק הימי המהיר ביותר”:

זה לא ש-ChatGPT “חושב” שיש יונק בשם “ספריינט” – הוא לא חושב בכלל!

לכלים האלה אין את אותה יכולת שיש לנו לוודא שמה שאנחנו מגיבים איתו הוא הגיוני. כל מה שכלי הבינה המלאכותית האלה עושים הוא לנסות להמציא את סדרת המילים הסבירה ביותר על סמך השאלה שאתם נותנים להם.

אמנם הכלים האלה הופכים “חכמים” יותר (GPT4 לא עושה כל כך הרבה טעויות כאלה), מסוכן מדי לסמוך עליהם כי הם עדיין יהזו – זה פשוט יהיה לכם פחות ברור. הפלט שלכם עשוי להישמע הגיוני ומדויק לחלוטין על פני השטח. עם זאת, אתגרנו את ChatGPT בעבר לספק את הבסיס לכמה ‘עובדות’, וזה הודה שהן רק ‘דוגמאות’ ושאנחנו צריכים לחפש עובדות אמיתיות בעצמנו!

בינה מלאכותית תהיה טובה רק כמו ההנחיות שנותנים לה

הבעיה המרכזית שאיתה יתמודדו יוצרי קורסים, אם הם מסתמכים על בינה מלאכותית כדי ליצור קורסים: הכלים האלה טובים רק כמו ההנחיות שנותנים להם.

בעוד שכלי בינה מלאכותית מרשימים ביכולת שלהם להגיב למה שאתם נותנים להם, זה לא אותו דבר כמו לדבר עם אדם אמיתי. התגובות שלהם ישקפו את ההנחיה, מה שאומר שאם אתם לא מומחים לנושא, ChatGPT יתקשה לתת מענה איכותי.

ואתם לא בהכרח תדעו אם זה טוב או רע.

זה אומר שאתם יכולים לבקש מהכלי לכתוב קורס לפי שיטות עבודה מומלצות, אבל אם אינכם יודעים כיצד לעצב, לתכנן ליצור קורס, לא תוכלו לספק את רמת ההכוונה והפיקוח הנכונה ל-ChatGPT .

יצירת קורס שמוכר, מקבל המלצות ומקפיץ את העסק שלכם לשלב הבא דורש יותר מתסריט, כמה סרטונים ומבחן. זה אולי מספיק כדי למכור כמה קורסים, אבל אם אתם רוצים לבנות עסק שמלמד או נותן שירותים, שגם מתרחב וגדל, תצטרכו קורס שמוכר ומגדיל את הקהל שלכם באופן עקבי.

זה אומר שהקורס שלכם צריך:

יותר קל לומר את זה מאשר לעשות. זה דורש שנים של ניסיון בתכנון הדרכה (יש סיבה לכך שאנשים מקבלים הסמכה לכך!) בעוד ש-ChatGPT עשוי לתת לכם תגובה משכנעת אם תבקשו ממנו מודול או מערך שיעור, הוא לא יחשוב כמו מעצב הדרכה ואולי לא ייתן לכם פלט שמוביל לחוויית למידה יעילה.

זה לא אומר שבינה מלאכותית לא יכולה לעזור לכם ליצור ולהשיק קורס איכותי. אתם פשוט צריכים להשתמש בה בצורה נכונה.

לסיכום

כלי בינה מלאכותית מעולים בהוספת תוכן לתוכן קיים או ניסוח מחדש של תוכן קיים.

אם אתם רוצים לכתוב תוכן מאפס, אתם יכולים להיעזר בכלי בינה מלאכותית, אבל לא להסתמך עליהם באופן מוחלט. תמיד תבדקו את המידע שיקבלתם מהם, ותתאימו אותו לצרכים שלכם, כדי שהקורס הדיגיטלי שלכם יצליח להימכר, לגרוף המלצות וכמובן לעזור לתלמידים שלכם להשיג את התוצאה המובטחת, שלשמה הם נרשמו לקורס מלכתחילה.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...