איך להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור ולהשיק קורס דיגיטלי

תוכן עניינים

בינה מלאכותית נחשבת כדבר הטוב ביותר מאז המצאת הלחם הפרוס, ומסיבה טובה. היא משנה את העולם!

לפחות, זה מה שכל החברות שמוכרות כלי בינה מלאכותית אומרות.

בין אם אתם מאמינים לכל מילה באינטרנט או שאתם עדיין מחשיבים את עצמכם כחשדנים, אי אפשר להכחיש שכלי הבינה המלאכותית העדכניים ביותר שימושיים ביותר ומשתפרים מיום ליום. אלו כלים חזקים, שיכולים לעזור לכם להעלות רעיונות, לייצר תוכן, ואפילו ליצור ולהשיק קורס דיגיטלי.

אבל אם אתם מסתמכים על בינה מלאכותית כדי ליצור קורס דיגיטלי, כדאי שתחשבו שוב, כי זה לא רק לבקש מהבינה המלאכותית לכתוב עבורכם את הקורס שלכם או לבקש לומר לכם באיזה נושא הקורס שלכם צריך להיות. יש עוד הרבה דברים שאתם יכול לעשות עם בינה מלאכותית, שיכולים לייעל ולהאיץ את תהליך היצירה וההשקה של הקורס שלכם.

במאמר זה, נציג את אחד מהכלים הנפוצים של בינה מלאכותית – ChatGPT, וגם כמה הנחיות לעיצוב, כתיבה ומכירה של קורס דיגיטלי. המשיכו לקרוא כדי ללמוד איך להשתמש ב-ChatGPT מבלי שזה ישתלט על החיים שלכם!

מה זה ChatGPT?

ChatGPT הוא מודל שפה גדול (Large Language Model) שפותח על ידי OpenAI ושניתן להשתמש בו כדי ליצור טקסט על סמך הנחיות קלט. זהו כלי חזק שיכול לעזור לכם בכל שלב בתהליך יצירת התוכן, מהעלאת רעיונות סיעור ועד ליטוש הטיוטה הסופית שלכם.

[הערה צדדית: לגוגל יש גם כלי בינה מלאכותית משלו בשם Google Bard. זה עובד בצורה דומה ל-ChatGPT אבל בינתיים, ChatGPT עדיין טוב יותר להעלות רעיונות וליצור או לייעד תוכן מחדש. ל-Bard יש גישה כלשהי לאינטרנט, כך שהוא יכול לעשות דברים כמו לקרוא מסמך של גוגל ולסכם אותו. עם זאת, זה לא תמיד מצליח, למרות ש-Bard משתפר מדי יום, אז כדאי לבדוק מדי פעם כדי לראות אם אתם יכולים להשתמש בו לעוד דברים. בסופו של דבר, זה מסתכם במה שאתם מוצאים שהכי קל לשימוש. ChatGPT אינו דורש עקומת למידה גדולה, וזו אחת הסיבות שהוא כל כך פופולרי.]

אחד הדברים שאנחנו אוהבים ב-ChatGPT הוא היכולת שלו ליצור רעיונות לראשי פרקים עבור פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה ועדכוני מדיה חברתית. פשוט נותנים לזה נושא ספציפי ומי קהל היעד. לאחר מכן מבקשים ממנו ליצור ראשי פרקים. לאחר מכן, ChatGPT יספק מבנה לתוכן שלכם, שיהיה נקודת התחלה מצוינת. זה יכול להיות מועיל במיוחד אם אתם עובדים על נושא מורכב. וזה הרבה יותר טוב מאשר להתחיל מדף ריק!

מה אפשר לעשות עם ChatGPT?

ChatGPT הוא לא רק כלי לקבלת רעיונות. הוא יכול לכתוב תוכן, לשפר תוכן קיים, לערוך תוכן לפי כללי הדקדוק (למרות שצריך לקחת בחשבון שהוא לא חזק 100^% בעברית) ועוד!

בואו נצלול לכמה מהשימושים הנפוצים ביותר.

עריכה/שיפור תוכן

אתם יכולים לבקש מ-ChatGPT לשכתב קטעים למטרה אחרת (למשל, כתסריט וידאו לעומת פוסט בבלוג), לשכתב בסגנון אחר (לדוגמה, פורמלי, לא פורמלי, בגוף ראשון), לערוך לפי כללי הדקדוק ולהציע הצעות לשיפור.

שימוש נהדר נוסף עבור ChatGPT הוא שכתוב פסקאות קצרות כדי לגרום להן להישמע שונה. ChatGPT הוא כלי יעיל באופן מפתיע למציאת דרכים להחדיר את האישיות שלכם לתוכן שלכם. פשוט הגדירו לו את הטון ואת סוגי השפה שבה יש להשתמש, כולל מי הקוראים שלכם. לאחר מכן בקשו ממנו לשכתב את התוכן.

לייצר ראשי פרקים

נניח שאתם מנהלים סוכנות דיגיטל ורוצים ליצור פוסט בבלוג על סוגי הקמפיינים השונים שאתם יכולים להפעיל בלינקדאין עבור לקוח ספציפי בענף ספציפי. יצירת דוגמאות יכולה לקחת הרבה זמן, אבל ChatGPT עושה זאת במהירות.

ליצור כותרות וכותרות משנה

ChatGPT יכול לשמש גם לסיעור מוחות של כותרות עבור התוכן שלכם. זוהי דרך מהירה להתחיל אם אתם מתקשים להמציא כותרת קליטה לפוסט בבלוג או לפרק בפודקאסט שלכם. לא חייבים להשתמש בדיוק במה ש-ChatGPT מציע, אבל הרעיונות שהוא ייתן נותנים בסיס מצוין להתחלה.

ויש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות כדי ליצור ולהשיק קורס דיגיטלי. עוד מעט נגיע לזה.

חשוב לציין שכלי הכתיבה מבוססי בינה מלאכותית אלה, למרות שהם מדהימים, מייצרים בדרך כלל תוכן נוסחתי (ותפל). למרבה המזל, יש לנו פתרון עבורכם: אתם יכולים לאמן את ChatGPT לכתוב כמוכם. הראו ל-ChatGPT את הקול שלכם על ידי שיתוף תוכן איתו. זה ילמד בהדרגה מה אתם מעדיף ואת סוגי הנושאים שאתם כותבים עליהם.

האם אני יכול להחליף את הצוות שלי, או את עצמי, ב-ChatGPT?

ChatGPT הוא כלי רב עוצמה שיכול לסייע ביצירת תוכן, אבל הוא לא מהווה תחליף לקופירייטר, עוזר וירטואלי או מנהל מדיה חברתית. זה לא מחליף בני אדם בכלל, מכיוון שהוא לא יכול לדעת מה נכון או לא נכון. וזה לא יכול לקבל החלטות עבורכם.

ChatGPT לא יכול להחליף קופירייטרים

קופירייטרים יכולים להבין את קהל היעד שלכם ואת נקודות הכאב שלהם, ולאחר מכן להתאים את הכתיבה שלהם כדי לתקשר בצורה יעילה עם אותם אנשים. יש להם גם ניסיון ביצירת כותרות, קריאות לפעולה ואלמנטים משכנעים אחרים שחשובים לקופירייטינג יעיל. ChatGPT יכול לסייע לקופירייטר שלכם עם רעיונות ושכתוב טקסט אם יהיה לו קלט טוב. אבל זה לא יכול להחליף את הניסיון, היצירתיות וההבנה של הקהל שמביא קופירייטר.

ChatGPT לא יכול להחליף עוזרים וירטואליים

עוזרים וירטואליים מאומנים לנהל את לוח הזמנים שלכם, מיילים, שירות לקוחות ומשימות ניהוליות אחרות. הם מיומנים בניהול פרויקטים ויכולים לעזור לכם במגוון פעולות עסקיות ללא צורך בהוראות מדויקות מאוד. ChatGPT יכול לסייע להם בהיבטים מסוימים של יצירת תוכן, אבל הוא לא יכול לבצע את מגוון המשימות הרחב שהם יכולים להתמודד איתו.

ChatGPT לא יכול להחליף מנהלי מדיה חברתית

מנהלי מדיה חברתית אחראים ליצירה, פרסום וניהול של תוכן בפלטפורמות שונות של מדיה חברתית. יש להם גם ניסיון בשיווק במדיה חברתית, ניהול קהילה, אסטרטגיית תוכן וניתוח. ChatGPT יכול לסייע ביצירת רעיונות לדברים כמו פוסטים במדיה חברתית ושכתוב טקסט, אבל זה לא יכול להחליף את הניסיון והידע של מנהל מדיה חברתית.

עם זאת, אתם יכולים להשקיע זמן לאמן הצוות שלכם להשתמש ב-ChatGPT כדי להבטיח שהכישורים שלהם יהיו עדכניים ככל האפשר. בדיוק כמו כשהמחשב הגיע ואנשים היו צריכים ללמוד איך להשתמש בטכנולוגיה חדשה פורצת דרך, אתם והצוות שלכם תצטרכו ללמוד את הדרכים היעילות ביותר להשתמש בכלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT.

איך השתמש ב-ChatGPT כדי ליצור ולהשיק קורס דיגיטלי?

אז איך אתם יכולים להשתמש בטכנולוגיה המדהימה הזו כדי ליצור ולהשיק קורסים שיבנו לעסק שלכם זרם הכנסה חדש?

הרבה מאוד דרכים. במאמר איך ליצור קורס אינטרנטי ב-10 ימים התייחסנו לכך שבשלושת הימים הראשונים בתהליך צריך לתכנן את הקורס ולכתוב את התכנים שלו. היופי בכלים כמו ChatGPT הוא שהם יכולים להאיץ את החלק הזה בצורה ניכרת.

הנה כמה טיפים ליצירת קורסים עם ChatGPT (רק קחו בחשבון שמומלץ לעשות הגהה לעברית תקנית).

בקשה ליצור שם לקורס, מתווה לקורס ויעדי למידה

מתווה לקורס ויעדי למידה חיוניים אם אתם מתכוונים להשיק קורס דיגיטלי יעיל, שבאמת יעזור לתלמידים.

אבל לכתוב את זה? אנחנו לא מאשימים אתכם שאתם מחפשים קיצור דרך. למרבה המזל, ChatGPT מקל על יצירת מתווה והגדרת יעדי למידה לכל קורס דיגיטלי.

אנחנו נשתמש בסוכנות מדיה חברתית פיקטיבית כדוגמה, שרוצה ליצור קורס כיצד להקים קמפיין מודעות אפקטיבי בלינקדאין, אבל היא לא יודעת איפה להתחיל:

והנה מה ש-ChatGPT נתן!

בקשה ליצור שאלות למבחן

עכשיו כשיש ראשי פרקים, הסוכנות רוצה לבנות מבחן לכל מודול. זה יכול לקחת לכם שעות, אבל ChatGPT יכול להמציא שאלות באופן מיידי:

והנה מה ש-ChatGPT ענה!

בקשה לכתוב תסריטים לסרטונים

זה נראה די טוב, ואתם יכולים לשאול שאלות המשך על איזו תשובה היא הנכונה. אבל כרגע, הסוכנות שלנו רוצה להפוך את מתווה הקורס לסדרה של תסריטי וידאו, אז בואו נראה אם ​​ChatGPT יכול להתמודד עם זה.

והנה מה ש-ChatGPT נתן!

התחלה מצוינת שהסוכנות שלנו יכולה להתאים לצרכים שלה, או אפילו לבקש מ-ChatGPT לכתוב גרסה אחרת שהולכת לכיוונים אחרים.

בקשה להציע משאבים מועילים שהתלמידים שלכם יקבלו

ככל שתתנו יותר בקורס שלכם, כך תוכלו לגבות עליו יותר.

היישום המהיר כאן הוא שעל ידי מתן משאבים נוספים מעבר לסרטון והמבחנים, אתם מגדילים את ערך הקורס ולכן יכולים לגבות יותר.

בכל זאת חושבים על משאבי קורס? זו עבודה קשה, אז בואו נראה אם ​​ChatGPT יכול לעזור לסוכנות שלנו:

ול-ChatGPT יש כמה רעיונות נהדרים!

יש כאן כמה רעיונות מעניינים, נכון? בשלב זה, לסוכנות שלנו יש טיוטת קורס דיגיטלי, הצעה לתסריט וידאו, רעיונות לשקופיות, מבחנים לכל מודול, ועכשיו 10 אפשרויות להטבות ומתנות בחינם.

עם זאת, יצירת קורס מוצלח היא יותר מזה. הסוכנות שלנו תצטרך לאסוף משוב מהתלמידים שלה ולהכין תוכנית מכירות. אז בואו נמשיך.

בקשה לכתוב סקרי משוב

כעת לסוכנות שלנו יש את כל מה שהיא צריכה לקורס מוצלח, אבל היא רוצה גם לקבל עליו משוב מהתלמידים. בואו נראה אם ​​ChatGPT יכול לכתוב סקר משוב יעיל עבור הקורס:

הנה מה שהמציא ChatGPT:

עכשיו לחלק המהנה: מכירה.

בקשה לכתוב מיילים מכירתיים

כתיבת מייל מכירתי יכולה להיות אחד החלקים הקשים ביותר במכירת קורס דיגיטלי מוצלח. למרבה המזל, ChatGPT יכולה לתת לסוכנות שלנו התחלה טובה בכתיבה של סדרת מיילים מכירתיים שיעזרו לה למכור את הקורס.

שוב, ל-ChatGPT יש התחלה די חזקה שאפשר לעבוד איתה.

לא רע להתחלה. עם קצת התאמה אישית וכמה פרטים נוספים, המיילים האלה יכולים להיות מוכנים לשליחה.

בסך הכל, לקח לנו בערך שעה לארגן את הכל.. אמנם התוכן עצמו אולי לא מה שהיינו כותבים בדרך כלל, אבל זו התחלה טובה מאוד למשהו שיכול לקחת שעות (או ימים) של עבודה. במקום להתחיל מאפס, אפשר להקדיש שעה ליצירת עיקר התוכן ולהגיע לחלק הטוב: מכירת הקורס ובניית זרם חדש של הכנסות.

לסיכום

ChatGPT הוא כלי חזק להפליא שבו מאמנים, בעלי עסקים, יוצרי קורסים ומשווקים יכולים להשתמש בו כדי ליצור תוכן טוב יותר. אבל זה עדיין לא מחליף את הגורם האנושי,  ואנחנו לא חושבים שזה יקרה אי פעם!

הבינה המלאכותית יכולה לעזור בכל דבר, מרעיונות ועד ליטוש הטיוטה הסופית שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שהתוצאות יהיו האיכותיות ביותר אם תהיו ספציפיים עם ההנחיות ותקדישו זמן כדי לערוך ולהתאים אישית את הפלט.

בדיוק כמו שאנשים נכנסו לפאניקה ממחשבים, ודאגו שהם יחליפו אנשים, אנחנו חושבים ש-ChatGPT (ובינה מלאכותית, באופן כללי) יהפוך לכלי שיכול להיות מאוד מועיל ברגע ששולטים בו. עם הזמן, השימוש ב-ChatGPT יהפוך למיומנות שאתם והצוות שלכם תפתחו, כדי שתוכלו לנצל את הזמן שלכם בצורה פרודוקטיבית יותר ולהפיק פלט באיכות גבוהה יותר.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...