כל הדרכים לקידום הקורס הדיגיטלי שלכם

תוכן עניינים

יש לכם קורס דיגיטלי שאתם רוצים למכור? או אולי סדנה פיזית? אם כן, תדעו שאחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני יוצרי קורסים הוא למשוך את התלמידים האידיאליים ופרסום הקורס לקהל הנכון.

יצירת תכני הקורס היא יחסית פשוטה, כי הידע כבר אצלכם, ואתם צריכים רק להתארגן על הציוד הנכון ולארגן את החומר בצורה נכונה, אבל קידום יעיל של קורס הוא אולי אחד החלקים הקשים ביותר בתהליך.

למרבה המזל, עומדות לרשותכם מגוון טקטיקות של קידום קורסים, שיעזרו לכם לקדם, להשיק ולמכור את הקורס שלכם במהירות.

במאמר זה נבחן את הדרכים הטובות ביותר לקידום הקורס הדיגיטלי שלכם. רובן אפילו לא יעלו לכם כסף, אבל אתם חייבים להכיר את כולן, כדי לבחור בדרכים המתאימות עבור כל קורס שלכם שתרצו לקדם.

מה לעשות לפני שאתם מתחילים לקדם את הקורס הדיגיטלי שלכם

לפני שתתחילו לקדם את הקורס שלכם, עליכם לדעת אילו ערוצים יהיו היעילים ביותר לקידום. זהו את המשפיענים שהתלמידים האידיאליים שלכם עוקבים אחריהם ואת המקומות שבהם הם נמצאים, קוראים, צופים ומקיימים אינטראקציה. לאחר מכן חשבו על ‘הוק’ או נושא שיפתה אותם להוסיף את התוכן שלכם ליומן התוכן שלהם.

הנה כמה דוגמאות לנושאים טובים, שייצרו נראות לקורס הדיגיטלי שלכם:

זכרו שהמטרה של המשפיען היא לספק תוכן טוב שיעזור לקהל שלו. אם אתם יכולים להציע את זה, אז הם ישמחו לדבר עליכם ואפילו יזמינו אתכם לדבר או לכתוב לעוקבים שלהם.

היתרונות של קידום הקורס הדיגיטלי שלכם

אין דרך לעקוף את זה, קידום הקורס הוא קריטי להצלחתו.

יכול להיות שתתפתו להגיע ישר למכירה (ללא קשר לגודל הקהל שלכם), אבל חכו! הנה כמה דרכים שבהן קידום הקורס שלכם יכול לשפר באופן דרמטי את הביצועים והמכירות שלו.

להגיע לקהל רחב יותר

קידום הקורס שלכם יכול לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר מעבר לרשת הקשרים הקיימת שלכם. על ידי שימוש בערוצי שיווק דיגיטליים כמו מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ופרסום בתשלום, אתה יכול לקבל את הקורס שלך מול לקוחות פוטנציאליים שאולי לא ידעו על כך אחרת.

הגדלת הנרשמים

קידום יעיל יכול להוביל לעלייה בנרשמים לקורסים. ככל שיותר אנשים מודעים לקורס שלכם וליתרונות שלו, כך גדל הסיכוי שהם ירשמו.

בניית אמינות

קידום הקורס יכול לעזור לכם לבסס את עצמכם כמומחים בתחומכם. ככל שאנשים נרשמים לקורס שלכם ורואים את הערך שהוא מספק, סביר להניח שהם יבטחו בכם ויחפשו מוצרים או שירותים אחרים שאתים מציעים.

יצירת הכנסה פסיבית

קידום יעיל יכול להוביל ליותר נרשמים ויותר הכנסות מהקורס שלכם. זה יכול לעזור לכם לייצר זרם הכנסה פסיבי שיכול לספק יציבות פיננסית וגמישות.

בקיצור, קידום = יותר מכירות קורס = יותר רווח מהקורס שלכם.

אז מתי מתחילים?

מתי להתחיל לקדם את הקורס הדיגיטלי שלכם

עדיף להתחיל לקדם את הקורס כמה שיותר מוקדם.

זה יעזור לכם ליצור עניין והתרגשות סביב הקורס שלכם עוד לפני שהוא יושק. אתם יכולים להשתמש באסטרטגיית טרום-השקה כדי לבנות רשימת דיוור, ליצור באזז במדיה החברתית ולהציע הנחות למי שירכוש את הקורס מוקדם כדי לתמרץ אנשים להירשם.

אחרי השקת הקורס, תוכלו להמשיך לקדם אותו באמצעות מאמצי שיווק מתמשכים כדי להבטיח זרם קבוע של נרשמים לאורך זמן.

אז איך אתם מתכוונים לקדם את הקורס שלכם? יש לנו 17 טקטיקות שתוכלו לנסות.

19 דרכים מוכחות לקידום הקורס הדיגיטלי שלכם

זו אמנם לא הרשימה המלאה, אבל 17 הדרכים הללו לקידום קורס דיגיטלי יעזרו לכם לגייס עניין, להרחיב את טווח ההגעה שלכם ולבנות משפך לקורס שלכם.

נטוורקינג בסמינרים ומפגשים פיזיים

חפשו והצטרפו למפגשים פיזיים שבהם משתתף הקהל שמעניין אתכם. אלו יכולים להיות ימי עיון, סמינרים, ואפילו קבוצות נטוורקינג.

ואפילו יותר טוב, אתם יכולים להתחיל לקיים מפגשים כאלה משלכם, בנושא שקשור לקורס שלכם, ולהזמין אנשים ברשת הקשרים הנוכחית שלכם להשתתף בהם.

הצטרפות לקבוצות במדיה חברתית כדי ליצור קשר עם קהל היעד שלכם

במדיה החברתית יש קבוצות לכל דבר! הפכו לחברים פעילים בקבוצות שקשורות לנושא הקורס שלכם. אז תוכלו לשתף את הקורס שלכם כאשר מועד ההשקה מתקרב, או לאחר ההשקה, כל עוד זה בסדר עם מנהלי הקבוצה.

זכרו שגם אם אינכם יכולים לפרסם את הקורס שלכם ישירות, אם תתרמו לקבוצה תכנים רלבנטיים ואיכותיים ותענו על שאלות, החברים בקבוצה יבדקו את הפרופיל או האתר שלכם, אז ודאו שיש לכם קישור לקורס שלכם באתר שלכם ובפלטפורמות המדיה החברתית!

כתיבת פוסט אורח באתרים בנישה שלכם

מצאו בלוגים רלוונטיים לתחום של הקורסים שלכם. קראו חלק מהתוכן שהם כתבו ובדקו אם יש להם בלוגרים אורחים. ברגע שתרגישו טוב עם הקהל שלהם, הציעו לכתוב פוסט אורח בלעדי. ודאו שאתם מוסיפים פיסקת אודות עם קישור לקורס שלכם או למגנט לידים. כמו כן, כדאי להכין ‘ערכת מדיה’ עם מידע עליכם, על העסק שלכם, לוגואים ותמונות רלבנטייות (כולל תמונות שלכם), וכל מידע רלבנטי נוסף, שמבסס את האמינות שלכם.

ראיונות אורח (וובינרים ופודקאסטים)

וובינרים ופודקאסטים הם מאוד פופולריים, והם דרך מעולה ליצור קשר אישי עם קהל חדש. חפשו את התלמיד האידיאלי שלכם בקרב המאזינים והצופים של הוובינר או הפודקאסט שאתם רוצים להתארח בו. צפו והאזינו לתכנים שלהם ואז צרו קשר עם בעלי הוובינר או הפודקאסט ברשתות החברתיות. ואז הציגו את הנושא שלכם לראיון אורח.

השתתפו בכנסים

גם אם אתם לא חלק מהדוברים בכנס, זה מקום נהדר לקבל קצת פרסום בחינם, פשוט בעזרת נטוורקינג עם הקהל שלכם במקום שמיועד לפגוש אחרים. במפגשי נטוורקינג אישיים, מומלץ להיות מוכנים תמיד עם מידע עליכם ועל הקורס שלכם.

בניית קהל עוקבים במדיה החברתית

שיווק מפה לאוזן עוזר לכם לבסס את האמינות שלכם ולבנות אמון. אז תקלו על הקהל שלכם לשתף מידע וקישורים שלכם במדיה החברתית.

שימו כפתורי שיתוף ברחבי האתר שלכם, בדפי המכירה ובפוסטים. בקשו מלקוחות שכבר עברו את הקורס שלכם המלצות, שתוכלו לשתף במדיה החברתית, אתם יכולים גם להציע לאנשים לשתף ולתת להם בונוס כלשהו בהתאם למספר השיתופים שלהם.

מינוף פלטפורמות סטרימינג ווידאו לייב

יש המון פלטפורמות סטרימינג בחינם כמו Facebook Live, YouTube Live ו-LinkedIn Live. אתם יכולים לעשות סדרת סרטונים בשידור חי על אתגרים ספציפיים שיש לקהל היעד שלכם, בכל מקום שהם נמצאים. לדוגמה, אתם יכולים לעשות לייב בדף הפייסבוק שלכם ואז להציע לעשות את אותו נושא לקהל של קבוצה שאתם חברים ופעילים בה.

השקת קורס חינמי או מיני קורס

השקה של קורס חינמי או מיני קורס יכולה להיות דרך יעילה לקידום הקורס הראשי שלכם. הנה כמה דרכים שבהן קורס חינם או מיני-קורס יכולים לעזור בקידום:

כשאתם יוצרים בעת יצירת קורס חינם או מיני קורס, ודאו שהוא מתמקד בנושא ספציפי שקשור לקורס הראשי שלכם. זה יעזור לכם למשוך לקוחות פוטנציאליים, שמתעניינים בנושא הזה ויש סיכוי גבוה יותר שהם יירשמו לקורס בתשלום. דרך נוספת היא להוסיף הנעה לפעולה בסוף כל שיעור או מודול בקורס החינמי או המיני קורס.

עדויות והמלצות

יש לכם המלצות מלקוחות קיימים? השתמשו בהן!

המלצות ועדויות יכולות לבנות הוכחה חברתית, להדגיש את היתרונות של הקורס שלכם, להבדיל את הקורס שלכם מאחרים ולהגדיל את ההמרות. ודאו שההמלצות והעדויות שלכם אותנטיות וספציפיות, וקבלו אישור לפני השימוש בהן בחומרי השיווק שלכם. אתם יכולים להשתמש בהמלצות ובעדויות באתר שלכם, בדיוורים שלכם ובמדיה החברתית כדי לקדם את הקורס שלכם.

בניית רשימת דיוור

אנחנו מקווים שיש לכם רשימת דיוור בעסק שלכם. גם אם היא קטנה זו יכולה להיות דרך מצוינת לספר על הקורס שלכם.

בעזרת 52 רעיונות לתוכן שיעניין את רשימת הדיוור שלכם, אתם יכולים לקדם את הקורס שלכם, להציע הנחות לנרשמים מוקדם ולתת תכנים מועילים הקשורים לנושא הקורס שלכם. על ידי שליחת ערך בצורה עקבית לנמענים שלכם, אתם תבנו איתם אמון ואמינות, מה שיוביל ליותר נרשמים לקורסים לאורך זמן. בנוסף, רשימת הדיוור שלכם תשמש אתכם גם בקידום מכירות עתידי, כיוון שתוכלו להמשיך ולקדם את הקורס לרשימה שלכם גם לאחר השקתו.

פרסום במודעות גוגל

אם יש לך את תקציב (אפילו 500 ש”ח לחודש יכולים לעזור), אז  מודעות גוגל הן ערוץ מצוין להתחיל איתו.

אתם יכולים ליצור מודעות ממוקדות שמופיעות כאשר אנשים מחפשים מילות מפתח ספציפיות הקשורות לקורס שלכם. זה יעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר ולמשוך לקוחות פוטנציאליים, שמחפשים באופן פעיל פתרונות לבעיות שהקורס שלכם פותר. בנוסף, תוכלו להשתמש במודעות כדי לטרגט מחדש אנשים שכבר ביקרו באתר שלכם, אבל לא נרשמו לקורס. זה יעזור לכם להישאר להם בתודעה ולהזכיר להם את היתרונות של הקורס שלכם.

כשאתם יוצרים מודעה בגוגל, אתם צריכים לוודא שהיא וגם דף הנחיתה שלכם ברורים, תמציתיים וממוקדים ביתרונות הספציפיים של הקורס שלכם. תוכלו גם להשתמש במודעות כדי לבדוק מסרים שונים, הצעות שונות ואסטרטגיות מיקוד שונות, כדי לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים שלכם.

פרסום במדיה חברתית

המדיה החברתית (פייסבוק, אינסטגרם,לינקדאין) היא ערוץ נוסף מצוין עבורכם לפרסום.

במדיה החברתית אתם יכולים ליצור מודעות ממוקדות, שמופיעות בפידים של המשתמשים. זה עוזר לכם להגיע לקהל רחב יותר ולמשוך לקוחות פוטנציאליים, שאחרת אולי לא ישמעו על הקורס שלכם. אתם יכולים גם לטרגט מחדש אנשים שכבר ביקרו באתר שלכם, אבל לא נרשמו לקורס שלכם. זוהי אחת הדרכים החזקות ביותר למנף פרסום חברתי מכיוון שהיא תציג את המודעות שלך לאנשים שביקרו באתר שלך או ביצעו פעולות ספציפיות.

בניית קהילה

בניית קהילה סביב הקורס הדיגיטלי שלכם היא דרך מעולה לקדם אותו. על ידי יצירת קבוצת פייסבוק, קבוצת וואצאפ וכד’, אתם יכולים להפגיש אנשים שמתעניינים בנושא הקורס שלכם וליצור עבורם מרחב לחלוק ידע, לשאול שאלות ולתמוך אחד בשני. זה יעזור לכם לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים ולבסס את עצמכם כסמכות בנישה שלכם. אתם יכולים גם להשתמש בקהילה שלכם כדי לקדם את הקורס שלכם, להציע הנחות לנרשמים מוקדם ולתת תכנים מועילים הקשורים לנושא הקורס שלכם.

בניית קהילה היא משימה מונומנטלית בפני עצמה, עיין במדריך המלא שלנו לקבלת הסבר על איך לבנות קהילה עבור הקורס שלך.

 

פניה אל הלקוחות הקיימים שלכם

אם יש לכם כבר עסק עם לקוחות, למה שלא תתחילו לפנות אליהם?

האנשים האלה כבר מכירים אתכם וסומכים עליכם, כך שיש סיכוי גבוה יותר שהם יירשמו לקורס שלכם, מאשר אנשים שרק עכשיו שומעים עליכם בפעם הראשונה. אתם יכולים גם להציע להם הנחות בלעדיות או הטבות ברישום מוקדם כדי לתמרץ אותם להירשם לקורס שלכם. על ידי מינוף הלקוחות הקיימים שלכם, אתם יכולים להביא יותר נרשמים לקורס שלכם ולייצר הכנסה פסיבית מאנשים שכבר מכירים את המותג שלכם.

יצירת מגנט לידים

מגנט לידים הוא תוכן בעל ערך שאתם מציעים ללקוחות פוטנציאליים בתמורה לכתובות המייל שלהם או פרטי קשר אחרים. בעזרת מגנט לידים אתם יכולים למשוך לקוחות פוטנציאליים שמתעניינים בנושא הקורס שלכם ויש סיכוי גבוה יותר שהם יירשמו לקורס שלכם בעתיד. יש הרבה צורות למגנט לידים, כמו ספר אלקטרוני, צ’קליסט, סדרת סרטונים או ניסיון חינם של הקורס שלכם.

מגנט הלידים שלכם צריך להתמקד בבעיה או נקודת כאב ספציפית שקהל היעד שלכם חווה. זה יעזור לכם למשוך את האנשים הנכונים ולהבטיח שהם מתעניינים בנושא הקורס שלכם.

בקשת הפניות

אין דבר חזק יותר מהמלצה של מישהו שאתם סומכים עליו. אתם בהחלט חייבים למנף הפניות בקידום הקורס שלכם ובניית רשת הקשרים שלכם.

ישנן מספר דרכים לעודד הפניות מלקוחות קיימים ומתלמידי עבר:

עודדו הפניות מפה לאוזן:

עודדו את הלקוחות הקיימים שלכם להפיץ את הקורס שלכם ברשתות הקשרים שלהם. זה יכול להיות פשוט כמו לבקש מהם לשתף את הקורס שלכם במדיה החברתית או עם החברים והקולגות שלהם.

הציעו תוכנית הפניות:

כדאי לשקול להציע תוכנית הפניות שמתגמלת לקוחות קיימים על הפניית לקוחות חדשים לקורס שלכם. זה יכול להיות בצורה של הנחה או תמריץ אחר לכל לקוח חדש שהם מפנים.

מנפו שותפים:

כדאי לשקול ליצור שותפות עם אנשים שיש להם קהל דומה לשלכם ויכולים לקדם את הקורס שלכם ברשת הקשרים שלהם. זה יכול לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר וליצור יותר נרשמים לאורך זמן.

על ידי מינוף הפניות, אתם יכולים לנצל את הכוח של שיווק מפה לאוזן ולמשוך זרם קבוע של לקוחות חדשים לאורך זמן.

תוכנית שותפים

הטקטיקה הזו בהחלט מתקדמת יותר, אבל אם יש לכם כבר ניסיון במכירת קורסים, אנחנו ממליצים להתחיל תוכנית שותפים.

תוכנית שותפים מאפשרת לאנשים אחרים (שותפים) לקדם את הקורס שלכם באתר האינטרנט שלהם או בערוצי המדיה החברתית שלהם. כאשר מישהו לוחץ על קישור של שותף ורוכש את הקורס, השותף מרוויח עמלה. זה יכול להיות מצב של win-win גם עבורכם וגם עבור השותף, כיוון שאתם יכולים ליצור נרשמים נוספים והשותף יכול להרוויח עמלה עבור קידום הקורס שלכם. הנה כמה טיפים למינוף מכירות שותפים:

מצאו את השותפים הנכונים:

חפשו שותפים בעלי קהל דומה לשלכם, שיכולים לקדם את הקורס שלכם ביעילות. הם יכולים להיות בלוגרים, משפיענים או יוצרי קורסים אחרים שיש להם עוקבים בנישה שלכם.

הגדירו עמלה תחרותית:

הצע עמלה תחרותית שתמריץ את השותפים לקדם את הקורס שלכם. זה יכול להיות אחוז מסוים מכל מכירה או עמלה קבועה לכל מכירה.

ספק חומרים שיווקיים:

הקלו על השותפים לקדם את הקורס שלכם על ידי אספקת חומרים שיווקיים כגון באנרים, פוסטים במדיה חברתית ותבניות מיילים, שהם יכולים להשתמש בהם כדי לקדם את הקורס שלכם.

עקבו אחר שותפים ונהלו אותם:

השתמשו במערכות ניהול שותפים כדי לעקוב אחר מכירות שותפים ולנהל תשלומים. זה יעזור לכם להישאר מאורגן ולהבטיח שהשותפים יקבלו פיצוי הוגן.

אם החלטתם להשתמש בטקטיקה הזו, הקפידו לקבוע הנחיות וציפיות ברורות עבור השותפים שלכם. זה עשוי לכלול כללים לגבי האופן שבו הם יכולים לקדם את הקורס שלכם, באילו סוגי תוכן הם יכולים להשתמש, איפה הם יכולים לפרסם, מה ימנע מהם לקבל עמלה ועוד.

איזכורים במדיומים שונים אונליין ואופליין

אפשרות מתקדמת נוספת היא לפרסם את הקורס באמצעות מדיומים שונים (אונליין ואופליין), כמו ראיון בטלביזיה, מאמר פירסומי באתר של עיתון כלשהו וכד’. זה עולה כסף אבל זה יאפשר לכם להגיע לקהלים גדולים, שאולי לא הייתם מגיעים אליהם בדרך אחרת.

קידום הקורס באמצעות SEO

קידום אתרים הוא מרתון, אבל אופטימיזציה של האתר שלכם עבור גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) יכולה להניב פירות גם שנים קדימה.
למה? רוב הסיכויים שהלקוחות שלכם נמצאים עכשיו בגוגל ומחפשים תשובות לבעיות שהקורס שלכם יכול לפתור עבורם.

קידום אתרים הוא נושא ענק, אבל אנחנו אוהבים לחלק אותו לחלקים הבאים:

בקרו במאמר המקיף שלנו וקבלו מידע נוסף על איך להשתמש בקידום אתרים SEO כדי למכור קורסים דיגיטליים.

באילו טקטיקות תשתמשו כדי לקדם את הקורס הדיגיטלי שלכם?

נתנו לכם רק כמה רעיונות לקידום הקורס שלכם ולבניית עניין. אתם לא חייבים לנסות את כולם בבת אחת, כי זה עלול להביא לכך שאף אחת מהטקטיקות לא תעבוד לכם!

לשם התחלה, נסו להתמקד רק בטקטיקה אחת או שתיים, ועדיף בכאלה שיתנו לכם פרסום חינם במקום להשקיע במודעות בתשלום ובהרבה כלים טכניים.

לדוגמה, הצטרפו לשתי קבוצות פייסבוק פעילות והתחילו להשתתף בדיונים, כולל פרסום שאלות משלכם. מהר מאוד אתם תמשכו את תשומת לבם של מנהלי הקבוצות מכיוון שרוב הקבוצות נאבקות כל הזמן לשמור על מעורבות. זו נקודת הזמן שבה עליכם ליצור איתם קשר לגבי קיום שידור לייב או וובינר בחינם לחברי הקבוצה שלהם.

בזמן שאתם עסוקים בנטוורקינג ואינטראקציה, הכינו את ‘ערכת המדיה’ שלכם עליכם ועל הקורס שלכם. אתם צריכים לכלול פיסקת אודות קצרה שמדגישה את הניסיון הרלוונטי שלכם, כמה המלצות אם יש לך, סטטיסטיקות אם הן נראות מרשימות, אלמנטים גרפיים כמו לוגו ותמונות שלכם, פרטים ברמה גבוהה על הקורס שלכם וכל דבר אחר שמישהו ירצה לפני שהוא מספר לעוקבים שלו עליכם .

לבסוף, אל תפחדו שיגידו לכם לא. זה צפוי. אבל לא תדעו היכן המקומות הטובים ביותר לפרסום חינם, או מהי הגישה הטובה ביותר עד שתתחילו לשאול!

אחרי כל זה, אתם יכולים להתחיל להרחיב את המאמצים שלכם על ידי בדיקת טקטיקה נוספת לקידום קורס, ועוד אחת, ועוד אחת. אם תהיו עקביים ותתנו לכל טקטיקה את הזמן שלה לעבוד, יהיה לכם מתכון סודי משלכם לקידום הקורס הדיגיטלי שלכם ולקטוף את הפירות.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...