שליחת סמס ללקוחות – איך לשווק את העסק באמצעות SMS

תוכן עניינים

אם גם אתם מנהלים עסק המבוסס על מכירת שירותים או מוצרים ללקוחות, אתם בוודאי מבינים היטב את חשיבותו של שיווק יעיל וממוקד. אחד מאפיקי השיווק הדיגיטלי היעילים והמומלצים ביותר כיום הוא שיווק באמצעות שליחת הודעות SMS ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים, ואם אתם עדיין לא עושים את זה, ממש עכשיו תוכלו ללמוד כל מה שצריך בנושא הזה. יצאנו לדרך.

קמפיין סמס – איך עושים את זה נכון?

אז איך עושים קמפיין SMS איכותי, מדויק ומניב? התשובה משתנה מעסק לעסק, אבל בהחלט אפשר להצביע על כללי ברזל חשובים שאם תעמדו בהם, תוכלו להוציא קמפיינים מעולים שישרתו אתכם על הצד הטוב ביותר.

קודם כול, חשוב לזכור כי קמפיין SMS, כמו כל פעולת שיווק אחרת, הוא לא משהו שעושים באופן אגבי וללא תכנון, אלא משהו שנעשה אך ורק לאחר בניית אסטרטגיה שיווקית מפורטת. לאחר מכן יש להקפיד ולעבור על כל כללי הברזל הבסיסיים והחשובים לבניית קמפיין הודעות – הקפדה על נימה אישית, תזמון נכון, תוכן ענייני, קצר וקולע, הנעה לפעולה וניטור וניתוח המידע שעולה מהקמפיין. כעת נעבור על כל אחד מהעניינים האלו בפירוט.

שליחת סמסים בנימה אישית

הנושא הראשון והבסיסי ביותר שצריך לדבר עליו הוא אופן הפנייה ללקוחות דרך SMS. אנשים מקבלים מדי יום עשרות הודעות, ולכן אתם חייבים לוודא שאתם מצליחים לתפוס את תשומת הלב שלהם בצורה טובה ובטוחה, ואת זה אפשר לעשות אך ורק על ידי פנייה בנימה אישית לכל אחד. כאשר מכינים רשימות תפוצה, חשוב לוודא שיש אפשרות לפנות לכל לקוח בשמו הפרטי. אם תוכלו לעשות את זה, אתם מגדילים את הסיכוי שההודעה אכן תיפתח ותיקרא.

שימו לב שמומלץ להימנע מלנקוב בשם המשפחה, משום שזהו צעד שהופך את כל השיחה לרשמית מאוד ולאישית ואינטימית פחות. הפנייה האישית היא בסיס חשוב כשפונים ללקוחות באופן כללי וזהו עניין שצריך לשים לב אליו גם כשמדברים על איך לייצר הכנסה מרשימת תפוצה, איך ליצור ניוזלטר שיווקי איכותי, איך לפנות ללקוחות בדיוור ישיר ועוד.

תזמון שליחת הסמסים

אומרים שהצלחה בחיים היא עניין של טיימינג, וזה בהחלט נכון גם לשליחת הודעות SMS בתפוצה רחבה. המטרה שלכם בסופו של דבר היא לשלוח הודעות שכמה שיותר אנשים יבחרו לפתוח ולקרוא, ולכן חשוב להבין בדיוק מתי הוא הזמן הנכון לשלוח כל הודעה. מבחינת השעות ביממה, נסו להימנע משליחה בשעות שיא, למשל בשעות הבוקר כשכולם ממהרים לעבודה ואין פנאי ונחת להתעסק בטלפון, וכוונו לשעות הרגועות יותר במהלך היום כמו שעות הערב המוקדמות. כמו כן, אם אתם מעוניינים לעניין את הלקוחות במבצע מסוים לקראת החג, יש לוודא שאתם שולחים את ההודעה כמה ימים מראש, אבל לא רחוק מדי מהתאריך.

נושא התזמון בפנייה ללקוחות הוא עולם ומלואו הקשור גם ביכולת שלכם לשמר לקוחות, ותוכלו למצוא מידע נוסף בנושא במאמר שימור לקוחות – איך עושים את זה נכון, לצד עוד עשרות מאמרים חשובים ומידע מעניין ורלוונטי שתוכלו למצוא באתר שלנו.

שליחת סמס ללקוחות עם תוכן ענייני וקצר

מכירים את ראשי התיבות KISS – Keep it short and simple? אז הכלל הזה הוא אחד הכללים החשובים ביותר כשמדובר בשליחת הודעות SMS שיווקיות בתפוצה רחבה. הודעות טקסט הן ממש לא המקום להכביר במילים, ואתם יכולים להיות בטוחים שאף אחד לא יקרא מסרים ארוכים ומורכבים מדי.

הודעות SMS הן המקום שבו אתם צריכים להעביר את המסר שלכם בצורה חדה, ברורה וקצרה. ההודעה צריכה לכלול פנייה אל הלקוח באופן אישי, הזדהות שלכם, העברת המסר במשפט או שניים ולאחר מכן הנעה לפעולה. חשוב מאוד לזכור להשאיר את הטקסט פשוט, חד וברור כדי שהנמענים לא יאבדו עניין ויגיבו בצורה חיובית להודעות (כלומר יתעניינו בהצעה וימשיכו לקראת סגירת עסקה).

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא חלק קריטי וחשוב מאוד בכל הודעה שיווקית שאתם מנסחים. אם המטרה של ההודעות הנשלחות היא לגרום ללקוחות לבצע פעולה כלשהי, אתם חייבים לצרף הנעה לפעולה ברורה כאשר הנמען מבין בדיוק מה הוא צריך לעשות כדי להמשיך הלאה. זו יכולה להיות הודעה כמו ״למימוש המבצע ורכישה לחצו על הקישור״, ״היכנסו לאתר עכשיו לקבלת פרטים נוספים״, ״חייגו כעת לקבלת מידע נוסף והצטרפות״ וכן הלאה.

הנעה לפעולה היא חלק בסיסי ביותר וחשוב למדי והמספרים מראים שכאשר היא קיימת, אחוזי ההמרה וההקלקה הם גבוהים באופן ניכר. הנעה לפעולה היא חלק חשוב מאוד בתחום של אוטומציה שיווקית הקשורה גם למערכות שליחת SMS.

ניטור המידע מקמפיין הסמסים שלכם

אז עברתם על כל הכללים ושלחתם הודעות SMS למופת, מה עכשיו? כדי שתוכלו לדעת בעתיד אם יש צורך בשינויים, איך לכתוב את ההודעות ומתי לשלוח אותן, אתם צריכים לנטר את הביצועים של ההודעות שנשלחו. חשוב לעבוד עם מערכות חכמות ולהבין כמה הודעות נפתחו ונקראו, מה היו אחוזי ההקלקה, מה היו אחוזי ההמרה ולאסוף כמה שיותר מידע חשוב.

ניתוח מידע שיווקי באופן שוטף הוא הדרך היחידה לשיפור אפיקי השיווק בעסק. בהקשר הזה מומלץ לקרוא את המאמר איך סדרות מיילים אוטומטיות ישנו את העסק שלכם?, העוסק בדיוק בנושאים האלו.

לסיכום

אם גם אתם נעזרים בהודעות SMS כחלק ממאמצי השיווק שלכם, חשוב מאוד שתדעו לעשות את זה כמו שצריך. אם אתם עדיין לא עושים זאת ושוקלים את האפשרות, היעזרו במדריך הזה כדי לוודא שאתם עושים זאת על הצד הטוב ביותר.

רוצים לדעת עוד על כלי שיווק מתקדמים, בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק ופתרונות טכנולוגיים מקוריים וחדשניים כמו כנס וירטואלי שיווקי? היכנסו עכשיו לאתר שלנו, שבו תמצאו עוד הרבה מידע חשוב ומעניין או פנו למומחים של זוגיטל שישמחו לעמוד לשירותכם ולענות על כל שאלה.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...