5 טעויות נפוצות בשיתופי פעולה

תוכן עניינים

בעלי עסקים מבינים את  החשיבות של המעבר משיווק ישיר ללקוח הקצה, לשיווק ע”י שיתופי פעולה, שמבוסס על פיתוח רשת קשרים עסקיים, שמפרסמים ומקדמים את העסק שלך עם המלצה חמה על השירות שלך, אך לעיתים בעלי דעות מוטעות שגורמות להם לוותר מהר מידי, מוקדם מידי על הפעילות השיווקית המניבה שיש לאפיק הזה להציע.

שיתופי פעולה יכולים לפעמים להיות מאתגרים ונוטים לטעויות המעכבות התקדמות ותוצאות. המדריך לשיתוף פעולה מניב יעזור לכם להימנע מהטעויות שנציג בהמשך המאמר.

היעדר תכנון נכון והגדרת יעדים

פרויקטים של שיתוף פעולה דורשים תכנון קפדני וקביעת יעדים ויעדים ברורים. ללא תוכנית ברורה, אתם עשויים לעבוד בכיוונים שונים, מה שיוביל לחוסר יעילות ולבזבוז מאמצים. חשוב להגדיר יעדים ריאליים, להקצות משימות ולקבוע מועדים כדי לשמור על כולם על המסלול.

זה לא עובד לי!

עקב אי הצלחה מנסיון אחד (או מספר נסיונות) של שיתופי פעולה בעבר, פשוט זונחים את האפיק השיווקי המניב הזה באופן גורף, במחשבה שהוא לא משרת או לא מתאים לעסק שלהם.

מאידך – אם עובדים נכון, לפי שיטת עשרת השלבים לשיתוף פעולה מניב תוצאות, המופיע בקורס פיתוח רשת קשרים עסקיים, מעלים בעשרות אחוזים את אחוזי ההצלחה של התהליך ואפילו מעדיפים את האפיק השיווקי הזה על פני אחרים.

חשש מקיום שת”פ עם מתחרים ישירים

בעלי עסקים חוששים מאוד להמליץ על מתחרה ישיר, מחשש שיאבדו אנשים שרשומים לרשימת התפוצה, או יאבדו לקוחות פוטנציאלים כתוצאה מדיוור המלצה, או פעילות עסקית עם מתחרה ישיר.

מאידך, בעלי עסקים שמשכילים לראות ”מתחרים\” כ”קולגות”, שמשלימים את השירותים שלהם, וכל עסק מבליט את היתרון היחסי של הצד השני,
ואפילו מאדיר אותו, כך נרחיב את מעגל הקשרים שלנו, ואת האופן שבו הקהל שלנו מתייחס אלינו כעסקים שפועלים מתוך ערבות הדדית, נתינה,שפע ומחזירים לנו במטבע זהה.

אין חיבור אישי עם השת”פ

שיתוף פעולה שהוא תוצר של לחץ, שלא מתוכנן כראוי, שלא השכלנו לבצע מחקר מקדים ומידענות, שעוזר לנו להכיר את הקולגה ולבחון אם יש חיבור
ברמה האנרגיה שמועברת בין אנשים וברמה האישית, עלול ליצור אכזבה, כיוון שאם אין חיבור – אין הצלחה.

נכון יהיה אם נתרשם מהו הערך שמועבר ע”י הצד השני, לשוחח ואף להפגש איתו, לבצע לפחות ראיון משותף אחד – כדי לבחון שרמת האנרגיה שלנו זהה ואנחנו מצליחים להאדיר את היתרונות שלנו יחד, שהצד השני משלים אותנו ויש סינרגיה מוחלטת בין הערכים שאנחנו מעבירים לקהילה שלנו.

זכרו – חיבור אישי בין אנשים הוא היסוד להצלחת שיתוף הפעולה (ובכלל בחיים:)

אי ביצוע מעקב וסקירת תוצאות

בעלי עסקים שעדיין לא מצליחים לבסס את תנועת השיווק על האפיק המוצלח הזה לא מצליחים לדייק היכן נמצא הכשל בשרשרת, שמצביע לרוב על קיום שיתוף פעולה מוצלח, אך דווקא בסוף התהליך, מפספסים את הנקודה הקריטית – מעקב וסקירת תוצאות.

כמו בכל תהליך שאנחנו בונים בעסק,החלק שהרבה בעלי עסקים נוטים לשכוח או לזנוח, הוא המדד שמצביע על אחוזי ההצלחה של התהליך.

השקענו הרבה ביצירת השת”פ, חקרנו, בדקנו, נפגשנו, המלצנו, התראיינו, רייאנו, צילמנו, שיתפנו, הזמנו את הקהילה , מכרנו…

אז איך קורה שבסוף שכחנו את הדבר שהנחה אותנו לכל אורך התהליך?
שיתוף פעולה חיוני ומניב תוצאות נוצר על בסיס אמון, ערבות הדדית ו – win-win…
ולכן – כדי להבטיח הצלחתו, אנחנו מחוייבים לבדוק שאכן כל התהליך היה כדאי ומוצלח שהשגנו את המטרות שהצבנו והגדרנו בתחילתו…

ויותר מכך…
שהצד השני של השת”פ השיג גם הוא את התוצאות הרצויות, את זה אסור לנו לשכוח לבדוק, כדי לשכפל או לזנוח ולהמשיך לשלב הבא.

להשלמת התוכן ולימוד מעמיק, מוזמנים ללחוץ על הכפתור ולקבל את כל הפרטים על הקורס הדיגיטלי לפיתוח רשת קשרים עסקיים.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

בודק...