איך להשתמש בקידום אתרים SEO כדי למכור קורסים דיגיטליים

תוכן עניינים

יש לכם קורס חדש, אבל איך אתם מתכוונים להשיק אותו?

כאשר משיקים קורס דיגיטלי חדש לא חסרות טקטיקות בהן אפשר להשתמש כדי לקדם אותו. במאמר הזה, אנחנו הולכים לתת לכם תוכנית לשימוש ב-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) כדי להשיק את הקורס הדיגיטלי הבא שלכם לראש תוצאות החיפוש של גוגל. כך, הקורס יהיה מול העיניים של הלקוחות שלכם כשהם מחפשים את הנושא שלכם.

קידום אתרים הוא תחרותי ביותר, אבל הוא גם יכול להיות אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם את הקורסים שלכם כשאתם בונים את האוטוריטה של האתר שלכם לאורך זמן.

מה זה קידום אתרים SEO?

SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization (אופטימיזציה למנועי חיפוש). זהו תהליך של יצירת תוכן ואופטימיזציה של האתר שלכם, כך שהוא יופיע גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.

כשרוב האנשים חושבים על SEO, הם חושבים על גוגל. יש לכך סיבה טובה – גוגל הוא ללא ספק מנוע החיפוש הפופולרי ביותר. עם זאת, ישנם מנועי חיפוש נוספים, שכדאי להתייחס אליהם, כמו Bing. 

קידום אתרים קיים כבר עשרות שנים, אבל ככל שהרשת גדלה והופכת צפופה יותר, הוא הפך יותר ויותר תחרותי – מה שאומר שההתבלטות מהקהל היא המפתח אם אתם רוצים שטקטיקת קידום הקורס שלכם תצליח.

למה קידום אתרים SEO חשוב לקורסים דיגיטליים?

אם קידום אתרים לא נמצא במקום גבוה בסדר העדיפויות שלכם, אתם מפספסים תנועה – רוב הסיכויים שהלקוחות שלכם נמצאים בגוגל עכשיו!

גוגל לבדה מעבדת 5.9 מיליון חיפושים בכל דקה. למרות ההייפ סביב כלים כמו ChatGPT, מנועי החיפוש הם עדיין הדרך העיקרית שבה אנשים מקבלים תשובות לשאלותיהם וקונים מוצרים באינטרנט.

אם אתם יכולים להגיע לעמוד הראשון בגוגל, קידום אתרים יכול להיות מחולל תנועה והכנסה חצי פסיבית עבור העסק שלכם.

למרות שיש סיכוי טוב מאוד שלקוחות היעד שלכם משתמשים בגוגל באופן קבוע, קידום אתרים לא מתאים לכולם – לפחות לא מיד.

הנה מתי לא להשתמש ב-SEO כדי לקדם את הקורסים הדיגיטליים שלכם:

האתר שלכם עלה רק עכשיו לרשת

לאתרים חדשים לוקח 6-12 חודשים להיכנס למנועי החיפוש, בהתאם למידת התחרותיות של הנישה. אם אתם צריכים תנועה או לקוחות מיד, יש טקטיקות מהירות יותר.

אתם לא יכולים ליצור תוכן באופן עקבי

יצירת תוכן באופן עקבי לוקחת זמן, כדי להראות לגוגל שהאתר שלכם הוא אוטוריטה וראוי לדירוג גבוה. אתם יכולים להאיץ את זה על ידי קישורים נכנסים (קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם), אבל אתם עדיין צריכים תוכן איכותי באתר שלכם כדי לקבל קישורים כאלה.

אין לכם קהל יעד מוגדר

קידום אתרים הוא תחרותי מדי בשביל רק לפרסם תוכן בתקווה שהוא ידבר למישהו ואז ידורג גבוה במנועי החיפוש. כדי להצליח, אתם צריכים לדעת בבירור מיהו קהל היעד שלכם כדי שתוכלו ליצור תוכן שמדבר ישירות אליו.

עדיין חושבים שקידום אתרים הוא ערוץ שיווק טוב עבורכם? המשיכו לקרוא כדי ללמוד כמה טקטיקות SEO שבהן תוכלו להשתמש כדי לקדם את הקורס הדיגיטלי שלכם.

טקטיקות לשימוש ב-SEO כדי לקדם את הקורס הדיגיטלי שלכם

אפשר בקלות לכתוב ספר אלקטרוני באורך של מאות עמודים המפרט כיצד לעשות קידום אתרים לקורס דיגיטלי, אז ריכזנו עבורכם את הטקטיקות הטובות ביותר:

בצעו אופטימיזציה של האתר שלכם לקידום אתרים טכני

קידום אתרים טכני הוא אחד הדברים הפשוטים ביותר שאתם יכולים להתחיל בו, כשאתם מבצעים אופטימיזציה של האתר שלכם עבור גוגל.

SEO טכני לא דורש (תמיד) עזרה של מפתח, אבל אף פעם לא יזיק להיעזר באחד. זה יכול לחסוך לכם זמן עבודה יקר. ב-SEO טכני אנחנו מתכוונים להתמקדות בביצועי האתר שלכם, וכמה קל לגוגל לגשת אליו. אופטימיזציה לקידום אתרים טכני פירושה התמקדות בדברים כמו:

בצעו אופטימיזציה של מהירות האתר שלכם

מהירות האתר חשובה - למבקרים שלכם ולגוגל. אז שימו את זה בראש סדר העדיפויות! אתם יכולים להשתמש בכלי חינמי כמו Pagespeed Insights כדי לקבל "ציון מהירות" ולראות כיצד להפוך את האתר שלכם למהיר יותר.

שפרו את חוויית הדפים שלכם

בשנת 2022 הכריזה גוגל על Core Web Vitals כדרך למדוד את החוויה של המבקרים באתר שלכם. Core Web Vitals עוקב אחר כמה מהר דברים זזים באתר שלכם בזמן שהוא נטען, האם הטעינה של תמונות איטית ועד כמה האתר שלכם אינטראקטיבי.

ודאו שגוגל יכולה לסרוק ולהוסיף את התוכן שלכם לאינדקס

אם גוגל לא יכולה לראות את התוכן שלכם, הוא לא יכול להופיע בתוצאות החיפוש ובדירוג. Google Search Console מאפשר לכם לראות כמה מהאתר שלכם גוגל מוסיפה לאינדקס בתוצאות החיפוש ומספק הנחיות מועילות כיצד לתקן בעיות כלשהן.

התמקדו בשאלות, ולא רק במילות מפתח

כל אחד יכול לטעון כלי מחקר מילות מפתח, ליצור רשימה גדולה של מילות מפתח ולקרוא לזה אסטרטגיית תוכן.

הנה סוד – מכיוון ש”כל אחד” יכול לעשות את זה, כולם עושים את זה. וזה גורם להרבה אתרים להתמקד באותן מילות מפתח עם פחות או יותר אותו תוכן. התוצאה? כולם הולכים לאיבוד ולא רואים אותם.

אם אתם רוצים להתבלט ולהיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש, התמקדו בשאלות שקהל היעד שלכם שואל במקום להסתמך רק על כלי מחקר מילות מפתח. אנחנו אוהבים שאול את השאלות הבאות:

הנה דוגמה: נניח שאתם מנהלים סוכנות שיווק במדיה חברתית ורוצים להשיק קורס בנושא פרסום בפייסבוק.

החלק התחתון של המשפך שלכם יתרכז סביב הקורס שלכם, כך שמילות המפתח שבהן יש להתמקד יהיו ככל הנראה גרסאות של “קורס פרסום בפייסבוק”. ככל שאתם עולים במשפך, חשבו על מטרות הלמידה של הקורס שלכם ומה אתם עוזרים לקהל שלכם לעשות. סביר להניח שתיתקלו בשאלות כמו:

שאלות כאלה נשאלות על ידי אנשים שיודעים שיש להם בעיה (ניהול מודעת פייסבוק) אבל עדיין לא מודעים לפתרון (הקורס שלכם). אתם יכולים ליצור תוכן שעונה על שאלות אלו ולהוסיף לו קריאות לפעולה לרכישת הקורס שלכם (או השירותים שלכם).

צרו תוכן סמכותי

האינטרנט טובע בתוכן, אז כדי להתבלט אתם צריכים ללכת רחוק יותר מהסטנדרט הישן של פוסט בן 500 מילים בבלוג.

בשנת 2023 השיקה גוגל את “עדכון התוכן המועיל” שמחפש תוכן שהוא למעשה שימושי ולא תוכן העונה על כמות מילים מסוימת.

לפני זמן לא רב הציגה גוגל עיקרון בשם EEAT המייצג:

זוהי קבוצה של קווים מנחים ליצירת תוכן סמכותי שעוזר לקוראים שלכם. לא רק שהתוכן עונה טוב יותר על השאלות שלהם, אלא שהוא גם הרבה יותר טוב בהמרתם ללקוחות.

הנה כמה טיפים לשיפור הסמכות של התוכן שלכם:

צרו תוכן מתוך מחשבה על קהל היעד שלכם ולא תוכלו לטעות.

ארגנו תוכן באשכולות

הדרך המועדפת עלינו להעלות את התוכן שלנו רמה היא לארגן אותו ב”אשכולות נושאים” כדי לחזק  את הדירוג שלו במנועי החיפוש.

אשכולות נושאים הם קבוצות של תוכן קשור באתר שלכם סביב נושא ליבה. ברוב אתרי האינטרנט התוכן מרוכז בבלוגים, אבל הבעיה עם שמירת התוכן שלכם רק בבלוג היא שככל שאתם מפרסמים יותר תוכן, הפוסטים הישנים יותר בבלוג נדחפים למטה ולא יימצאו לעולם.

על ידי מינוף אשכולות נושאים, פוסטים קשורים בבלוג מקשרים זה לזה – מה שמקל על הקוראים שלכם (וגוגל) לצפות בתוכן שקשור.

אתם יכולים גם ליצור אשכולות נושאים בחלק התחתון של האתר שלכם, כמו בדוגמה שתוכלו למצוא אצלנו:

זוכרים את הדוגמה של מילת המפתח שהצגנו קודם? סוכנות מדיה חברתית זו תוכל ליצור “מדריך אולטימטיבי ליצירת מודעות פייסבוק” כעמוד המקשר ומחבר בין מספר פוסטים בבלוג העונים על שאלות שונות לגבי הגדרת מודעות בפייסבוק.

שימו לב לתוצאות החיפוש עבור מילות המפתח שלכם

אתם יכולים ללמוד הרבה על סמך העמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל עבור מילת המפתח שבה אתם רוצים להתמקד.

בואו נשתמש בדוגמה שלנו לשיווק במדיה חברתית פעם נוספת. כשאנחנו מחפשים בגוגל “קורס פרסום בפייסבוק” הדבר הראשון שאנחנו רואים הוא קבוצה של ארבע מודעות:

בהמשך, גוגל מוסיפה כמה קטעים חדשים ומעניינים לתוצאות החיפוש – שימו לב לקטע עבור “סרטונים:”

העובדה שיש כל כך הרבה מודעות עבור מילת המפתח הזו אומר לנו שיש ערך מסחרי מאחוריה – אנשים מוכנים להוציא הרבה כסף רק כדי להופיע בגוגל (סימן טוב לתוכן בתחתית המשפך). העובדה שגוגל מציגה קורסים וסרטונים מציגה הזדמנות מעניינת לתוכן אחר – דף נחיתה יכול להופיע בתוצאות החיפוש כאן, אבל אל תוותרו על סרטון ביוטיוב.

כלי SEO בחינם ליוצרי קורסים

מחפשים לבנות אסטרטגיית SEO בזול? הנה כמה כלים חינמיים שאנחנו ממליצים להשתמש בהם כדי להתחיל עם SEO:

SEO זה תחום רחב, אבל עם כמה כלים חינמיים, אתם יכולים להגיע די רחוק בבניית אסטרטגיה שמתיישרת עם הלקוחות שלכם ומשיקה את הקורסים שלכם לראש תוצאות החיפוש בגוגל.

קבלו עוד עוד טקטיקות לקידום קורסים דיגיטליים

יישמו את הטיפים האלה ושום דבר לא ימנע מהקורס שלכם להופיע בעמוד הראשון של גוגל.

צריכים עוד טקטיקות לקידום הקורסים הדיגיטליים שלכם? בקרו במדריך שלנו עם 19 דרכים לקידום הקורס הדיגיטלי שלכם.

SEO הוא ערוץ פנטסטי, אבל הוא רק ערוץ שיווק אחד בארגז הכלים שלכם. חברו אותו עם כלים נוספים כמו מודעות, פודקאסטים או רשימת דיוור ויש לכם אסטרטגיה שיווקית מקיפה שתשדרג את הקורס (והעסק) שלכם לשלב הבא.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 5 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!

בודק...