המדריך לשיתוף פעולה מוצלח ומניב

תוכן עניינים

כבעלי עסק אתם חייבים להבליט את הבידול שלכם כל הזמן, לגעת באנשים, לתת להם להרגיש אתכם, וזה אומר להיחשף ולהיראות כמה שיותר בכלי המדיה. הנוכחות שלכם ברשת הדיגיטלית היא קריטית.

עליכם להגיע לכמה שיותר לקוחות מדוייקים, ליצור מערכת יחסים אמון ולהוביל אותם למכירה. התחרות בשוק גדולה. עסקים רבים מצטרפים למגרש, וככל שההיצע גדל, כך התחרות נהיית קשה יותר.

כולנו מכירים את שיטות השיווק ה”מסורתיות” – רשימות דיוור, נוכחות במדיה החברתית, פרסום בפייסבוק, קידום בגוגל, וידאו וכד’. אבל אם צריך לבלוט, כדאי למצוא דרכים חדשניות ויצירתיות לשיווק המוצרים והשירותים של העסק.

אנו לא באים לטעון ששיטות השיווק המוכרות לא עובדות יותר, להיפך. הן עובדות מעולה, כשיודעים איך לפעול נכון. אבל, ישנה דרך נוספת, שלצערנו הרבה מאוד בעלי עסקים עדיין לא מכירים, ובטח שלא מיישמים… וחבל! אנחנו כמובן מתכוונים לשיתופי פעולה. כולנו בעלי עסקים, ולכולנו יש חוזקות וחולשות, דברים שאנחנו אוהבים לעשות בעסק ודברים שפחות. כאשר אנחנו משתפים פעולה עם קולגה, אנחנו צריכים לבחור כזה שהחוזקות שלו מחפות על החולשות שלנו, ולהיפך.

בתיאוריה זה מאוד ברור ואפילו נשמע מאוד הגיוני! הבעיה, שלמרות שבעלי עסקים מבינים את החשיבות של יצירת שיתופי פעולה, ברוב המקרים הם נתקעים בעת הביצוע. הם מבינים את הערך, אבל לא תמיד יודעים איך בפועל לבצע, למי נכון לפנות וכיצד ליישם בעסק שלהם, אילו שיתופי פעולה נכונים לכל תהליך שיווקי בעסק ועושים הרבה טעויות בנושא. אז בואו נבחן איך אפשר ליצור שיתוף פעולה וליצור הצלחות בתחום.

איך להבטיח הצלחה ו-win-win  לכל הצדדים

בעלי עסקים שעושים שיתוף פעולה, משתמשים ביתרונות היחסיים שלהם, כדי להשיג יחד מטרות משותפות. זה  מביא למצב שלWin-Win-Win  לכל הצדדים.

אך כדי שיצליח, שיתוף הפעולה צריך להיות כדאי לכל הצדדים. שיתוף פעולה הופך לכדאי כשהוא משרת את המטרות העסקיות של כל הצדדים, על מנת שלכל צד בו יהיו הרצון והנחישות לכך ששיתוף הפעולה יצליח בסופו של דבר.

שיתוף פעולה הוא אחת הדרכים המהירות, האפקטיביות והזולות לקידום העסק ומשיכת תנועה חדשה וממוקדת. באמצעות שיתוף פעולה אנו יוצרים חיבור עם עסקים שונים, שהמטרה היא ערך לכל המעורבים בו. החל מהחלפת רעיונות, מתנות, קידום הדרכה או כנס משותף ועד להקמת מיזם משותף קצר או ארוך טווח.

למה כדאי לבצע שיתוף פעולה?

הגדרה של מטרת שיתוף הפעולה

שיתוף פעולה בין עסקים, במיוחד בהקשר של דיוור הדדי באמצעות מיייל לנמענים ברשימת התפוצה, יכול להיות דרך מצוינת להשגת מטרות משותפות. יחד עם זאת, לפני שיוצאים לדרך, חיוני להגדיר את מטרת שיתוף הפעולה, כדי להציב את הבסיס לשותפות מוצלחת ופורייה. לפני הכל חשוב שתגדירו מה המטרה שלכם בשיתוף הפעולה הזה? (הגדלת רשימת הדיוור, להגיע לקהלים חדשים, לקדם מתנה חינמית וכד’). הנה כמה סיבות מדוע חשוב להגדיר את מטרת השת”פ:

איתור ובחירה נכונה של שיתוף פעולה

תאום ציפיות וקביעת לוח זמנים לשת"פ

ביצוע מעקב

בדיקת תוצאות השת"פ

לסיכום

עסקים עושים עם אנשים. חשוב מאוד ליצור קשרים אישיים. מאחורי כל עסק יש בן אדם, ולכן צריך להתחבר ברמה האישית.
כדי ששיתוף הפעולה יהיה באמת מוצלח, חשוב שההמלצה שלכם על הקולגה תבוא מכל הלב ולאחר שהתנסיתם בעצמכם בשירות או במוצר עליו תמליצו.
אנחנו גם ממליצים ליצור הסכם הבנות, או זיכרון דברים לפני שתתחילו בשיתוף הפעולה. זה ימנע הרבה מאוד אי נעימויות בהמשך.
שיתוף הפעולה לא חייב להיות רק בצורה של החלפת דיוורים. ישנם סוגים רבים של שיתופי פעולה שכדאי לכם להכיר. 
תזכרו תמיד שבשיתוף פעולה, אתם לא מתחרים של הקולגה, אלא עובדים יחד, לכן כדאי תמיד להגיע לשיתוף הפעולה מתודעה של שפע, ולא ממקום של הישרדות, תחרות, “בא על חשבוני”.
תחשבו תמיד מנקודת המבט של הלקוח. כשגם אתם וגם הקולגה  שלכם חושבים על טובת הלקוח אתם תיצרו את אפקט “1 + 1 = 4”, שבו אתם מרוויחים, הקולגות שלכם מרוויחים, וגם הלקוחות שלכם ושל הקולגות שלכם מרוויחים.

כדי ששיתוף פעולה יחשב כמוצלח הוא חייב להביא תועלת ברורה לכל אחד מהצדדים, ולהיות הדדי, מתוכנן ומנוהל כמו שצריך לטובת כולם!

כעת יש בידכם את כל המרכיבים ליצירת שיתוף פעולה מניב באמצעות דיוור הדדי.

בהצלחה!

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 5 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!

בודק...