כבעלי עסק אתם חייבים להבליט את הבידול שלכם כל הזמן, לגעת באנשים, לתת להם להרגיש אתכם, וזה אומר להיחשף ולהיראות כמה שיותר בכלי המדיה. הנוכחות שלכם ברשת הדיגיטלית היא קריטית.
עליכם להגיע לכמה שיותר לקוחות מדוייקים, ליצור מערכת יחסים אמון ולהוביל אותם למכירה. התחרות בשוק גדולה. עסקים רבים מצטרפים למגרש, וככל שההיצע גדל, כך התחרות נהיית קשה יותר.
כולנו מכירים את שיטות השיווק ה”מסורתיות” – רשימות דיוור, נוכחות במדיה החברתית, פרסום בפייסבוק, קידום בגוגל, וידאו וכד’. אבל אם צריך לבלוט, כדאי למצוא דרכים חדשניות ויצירתיות לשיווק המוצרים והשירותים של העסק.
אנו לא באים לטעון ששיטות השיווק המוכרות לא עובדות יותר, להיפך. הן עובדות מעולה, כשיודעים איך לפעול נכון. אבל, ישנה דרך נוספת, שלצערנו הרבה מאוד בעלי עסקים עדיין לא מכירים, ובטח שלא מיישמים… וחבל! אנחנו כמובן מתכוונים לשיתופי פעולה. כולנו בעלי עסקים, ולכולנו יש חוזקות וחולשות, דברים שאנחנו אוהבים לעשות בעסק ודברים שפחות. כאשר אנחנו משתפים פעולה עם קולגה, אנחנו צריכים לבחור כזה שהחוזקות שלו מחפות על החולשות שלנו, ולהיפך.
בתיאוריה זה מאוד ברור ואפילו נשמע מאוד הגיוני! הבעיה, שלמרות שבעלי עסקים מבינים את החשיבות של יצירת שיתופי פעולה, ברוב המקרים הם נתקעים בעת הביצוע. הם מבינים את הערך, אבל לא תמיד יודעים איך בפועל לבצע, למי נכון לפנות וכיצד ליישם בעסק שלהם, אילו שיתופי פעולה נכונים לכל תהליך שיווקי בעסק ועושים הרבה טעויות בנושא. אז בואו נבחן איך אפשר ליצור שיתוף פעולה וליצור הצלחות בתחום.
איך להבטיח הצלחה ו-win-win לכל הצדדים
בעלי עסקים שעושים שיתוף פעולה, משתמשים ביתרונות היחסיים שלהם, כדי להשיג יחד מטרות משותפות. זה מביא למצב שלWin-Win-Win לכל הצדדים.
אך כדי שיצליח, שיתוף הפעולה צריך להיות כדאי לכל הצדדים. שיתוף פעולה הופך לכדאי כשהוא משרת את המטרות העסקיות של כל הצדדים, על מנת שלכל צד בו יהיו הרצון והנחישות לכך ששיתוף הפעולה יצליח בסופו של דבר.
שיתוף פעולה הוא אחת הדרכים המהירות, האפקטיביות והזולות לקידום העסק ומשיכת תנועה חדשה וממוקדת. באמצעות שיתוף פעולה אנו יוצרים חיבור עם עסקים שונים, שהמטרה היא ערך לכל המעורבים בו. החל מהחלפת רעיונות, מתנות, קידום הדרכה או כנס משותף ועד להקמת מיזם משותף קצר או ארוך טווח.
למה כדאי לבצע שיתוף פעולה?
- ערך ולמידה רבה על עצמנו ועל העסק שלנו, תוך כדי התפתחות אישית ועסקית.
- ביחדנ'ס - לעיתים, כבעלי עסקים קטנים אנחנו מרגישים לבד, וכאן נוצרת סביבה תומכת. עוד אדם לסיעור מוחות, וכמובן עוד עזרה בקידום ושיווק הפעילות העסקית שלכם ושל הקולגה שאיתו תיצרו שיתוף פעולה.
- חשיפה לקהלים חדשים בהשקעה של מינימום מאמצים ומשאבים.
- ערך אדיר ללקוחות הקיימים שלנו.
- האצת פעילויות עסקיות - חשיפה מאוד גדולה לקהל יותר גדול.
- 1 + 1 = 4. אתם מרוויחים, הצד השני מרוויח וגם קהל הלקוחות של שני הצדדים.
- הסיבה המרכזית - שיתוף פעולה עסקי הוא מקור תנועה חיוני לעסק. באמצעות שיתוף פעולה נכון תגדילו את מעגל הקשרים שלכם עם עסקים בתחומים משיקים, את החשיפה לעסק ואת איכות הלידים שלכם.
הגדרה של מטרת שיתוף הפעולה
שיתוף פעולה בין עסקים, במיוחד בהקשר של דיוור הדדי באמצעות מיייל לנמענים ברשימת התפוצה, יכול להיות דרך מצוינת להשגת מטרות משותפות. יחד עם זאת, לפני שיוצאים לדרך, חיוני להגדיר את מטרת שיתוף הפעולה, כדי להציב את הבסיס לשותפות מוצלחת ופורייה. לפני הכל חשוב שתגדירו מה המטרה שלכם בשיתוף הפעולה הזה? (הגדלת רשימת הדיוור, להגיע לקהלים חדשים, לקדם מתנה חינמית וכד’). הנה כמה סיבות מדוע חשוב להגדיר את מטרת השת”פ:
- עוזרת ליישר את המטרות של שני העסקים המעורבים, דבר שיאפשר לכם לזהות ולנסח את המטרות הספציפיות שאתם שואפים להשיג באמצעות דיוור הדדי. בהירות זו מבטיחה שהמאמצים ממוקדים והמשאבים מנוצלים ביעילות לקראת התוצאות הרצויות.
- מאפשרת לבסס אסטרטגיות מועילות הדדיות, תוך הבנה מה אתם שואפים להשיג ביחד. כך תוכלו לפתח קמפיינים שיווקיים ממוקדים או יוזמות משותפות לקהל היעד המשותף שלכם. התאמה זו משפרת את האפקטיביות של המאמצים שלכם ומגבירה את הסבירות להשגת התוצאות הרצויות.
- עוזרת לבסס אחריות ולמדוד הצלחה. כאשר יש הבנה משותפת של המטרות שלכם, תוכלו להגדיר מדדים ברורים ולהעריך את ההשפעה של המאמצים המשותפים שלכם. זה יאפשר הערכה והתאמה קבועה, ומבטיח ששני הצדדים תורמים באופן פעיל להצלחת השותפות הכוללת.
- מטפחת אמון ושקיפות בין עסקים. על ידי הצבת היעדים והציפיות שלכם, תוכלו לבנות בסיס איתן של הבנה וכבוד הדדיים. אמון זה חיוני לשיתוף פעולה יעיל ומניח את הבסיס לשותפויות ולמאמצים העתידיים שלכם.
איתור ובחירה נכונה של שיתוף פעולה
- הגדרת קהל היעד שלכם ושל הקולגה – האם אנחנו פונים לקהלי יעד דומים?
- התאמה לגודל רשימת התפוצה של הקולגה – האם לכם ולקולגה יש רשימות דיוור בגדלים שווים, פחות או יותר?
- בדיקת איכות רשימת התפוצה של הקולגה – האם הנמענים ברשימה של הקולגה אחוזי פתיחה והמרות.
תאום ציפיות וקביעת לוח זמנים לשת"פ
- מתי אתם שולחים דיוור עבור הקולגה (תאריך)
- מתי הקולגה שולח דיוור חזרה (תאריך)
- לכמה נמענים אתם שולחים את הדיוור על הקולגה
- לכמה נמענים הקולגה שולח את הדיוור עליכם
- הכנת נוסח לדיוור + קישור ייעודי ושליחתו לקולגה
- תזמון במערכת הדיוור מייל על הקולגה
- שליחת מייל בדיקה אל הקולגה – וידוא שהנוסח והקישורים במייל תקינים
- שליחת מייל בדיקה של הקולגה אליכם – וידוא שהנוסח והקישורים במייל תקינים
ביצוע מעקב
- האם הדיוור שלכם על הקולגה יצא כמתוכנן?
- האם הדיוור של הקולגה עליכם יצא כמתוכנן?
- שליחת דיווח לקולגה – אחוזי פתיחה וכמות הקלקות
- קבלת דיווח מהקולגה – אחוזי פתיחה וכמות הקלקות
- כמות מכירות במידה והיו הפניות לדף מכירה או מוצרים בתשלום
בדיקת תוצאות השת"פ
- כמה לידים נכנסו באופן כללי עקבות השת"פ?
- כמה לידים חדשים נכנסו בעקבות השת"פ?
- בדיקה מול הקולגה לגבי איכות השת"פ עבורו
לסיכום
עסקים עושים עם אנשים. חשוב מאוד ליצור קשרים אישיים. מאחורי כל עסק יש בן אדם, ולכן צריך להתחבר ברמה האישית.
כדי ששיתוף הפעולה יהיה באמת מוצלח, חשוב שההמלצה שלכם על הקולגה תבוא מכל הלב ולאחר שהתנסיתם בעצמכם בשירות או במוצר עליו תמליצו.
אנחנו גם ממליצים ליצור הסכם הבנות, או זיכרון דברים לפני שתתחילו בשיתוף הפעולה. זה ימנע הרבה מאוד אי נעימויות בהמשך.
שיתוף הפעולה לא חייב להיות רק בצורה של החלפת דיוורים. ישנם סוגים רבים של שיתופי פעולה שכדאי לכם להכיר.
תזכרו תמיד שבשיתוף פעולה, אתם לא מתחרים של הקולגה, אלא עובדים יחד, לכן כדאי תמיד להגיע לשיתוף הפעולה מתודעה של שפע, ולא ממקום של הישרדות, תחרות, “בא על חשבוני”.
תחשבו תמיד מנקודת המבט של הלקוח. כשגם אתם וגם הקולגה שלכם חושבים על טובת הלקוח אתם תיצרו את אפקט “1 + 1 = 4”, שבו אתם מרוויחים, הקולגות שלכם מרוויחים, וגם הלקוחות שלכם ושל הקולגות שלכם מרוויחים.
כדי ששיתוף פעולה יחשב כמוצלח הוא חייב להביא תועלת ברורה לכל אחד מהצדדים, ולהיות הדדי, מתוכנן ומנוהל כמו שצריך לטובת כולם!
כעת יש בידכם את כל המרכיבים ליצירת שיתוף פעולה מניב באמצעות דיוור הדדי.
בהצלחה!